صفحه اصلی
كسب رتبه سوم جشنواره بين المللي فارابي توسط مهدي مالمير دانش آموخته دكتري دانشگاه شهید بهشتی
  • 3766 بازدید

رساله دکتر مهدی مالمیر رتبه سوم جشنوراه بین‌المللی فارابی را در گروه علوم اجتماعی و علوم ارتباطات به دست آورد.
 به گزارش روابط‌ عمومی و اطلاع رسانی، رساله دکترای دکتر مهدی مالمیر با عنوان مطالعه تطبیقی-تاریخی زمینه و ریشه‌های اجتماعی شکاف دولت– ملت با تأکید بر ایران(1357-1304) در نهمین جشنواره بین المللی فارابی رتبه برگزیده سوم (در بخش بزرگسال) را در  گروه علوم اجتماعی و علوم  ارتباطات کسب کرد.
لازم به ذکر است دکتر مهدی مالمیر مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را دانشگاه شهید بهشتی گذرانده و در سال 1395 در رشته جامعه شناسی گرایش مسائل اجتماعی ایران از رساله خود دفاع و با مدرک دکترا فارغ‌التحصیل شده است.
آئین تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره بین المللی فارابی یکشنبه 24دی ماه 1396با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه های برتر، رئیس بنیاد ملی نخبگان و اعضای برگزیده در سالن اجلاس سران برگزار شد.photo_۲۰۱۸-۰۱-۱۷_۱۰-۱۴-۰۳.jpg

 چکیده پایان نامه دکتر مهدی مالمیر:
این تحقیق به دنبال شناسایی علل و زمینه­های ساختاری و تاریخی موجبه شکاف دولت­-ملت به عنوان نوعی اختلال رابطه­ی سیاسی است که طي آن رابطه بين دولت با ملت دچار مشكل مي­شود و به حالت شكنندگي در مي­آيد. براي بررسي اين مساله در سطح كلان از چارچوب نظري تلفيقي با اتكاء بر نظريه عمومي قدرت استفاده شده است. مطابق اين مدل عمومی و چندسطحي، رابطه بين دولت با ملت بر مبنای توانايي و ظرفيت دو عاملیت دولت و ملت تحت تاثير شرايط ساختاري دروني و بيروني قرار دارد. در اين مطالعه مبتني بر روش­شناسي تركيبي از دو روش كيفي-تطبيقي(فازي) براي تحليل مساله در سطح (N) بزرگ و روش تاريخي(موردپژوهي) براي تحليل مساله در ارتباط با مورد ويژه ايران استفاده شده است. در ارتباط با وضعيت خاص ايران، سه مقطع پهلوي اول(1320-1304)، پهلوي دوم(1332-1320) و پهلوي سوم(1357-1332) مورد مطالعه قرار گرفته است.