صفحه اصلی
کتاب «اتصال تولید پراکنده به سیستم قدرت» منتشر شد
  • 1741 بازدید

کتاب « اتصال تولید پراکنده به سیستم قدرت» نوشتۀ مت بولن و فینان حسان؛ ترجمۀ مرحوم دکتر مجتبی خدرزاده، دانشیار دانشکدۀ مهندسی برق (کنترل ‌ـ‌ قدرت) دانشگاه شهید بهشتی و مهندس حمید غلامی دهکردی، دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

این کتاب برای نخستین بار در سال 1400 در 704 صفحه در قطع وزیری و در انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است و با قیمت 2.100.000 ریال عرضه می‌شود.

کتاب اتصال تولید پراکنده به سیستم قدرت حاصل تحقیق و تدریس چند سالۀ نویسندگان کتاب در زمینۀ منابع انرژی تولید پراکنده و اثرات این منابع بر روی بخش‌های گوناگون شبکۀ برق است. کتاب متنی روان و منظم دارد و فصل‌های آن شامل مثال‌ها و تمرین‌های پرشماری است. مباحث گوناگوتی در این کتاب مطرح شده‌اند و در هر فصل سعی شده است که به یکی از موضوع‌ها و چالش‌های مورد‌بحث در خصوص اتصال منابع تولید پراکنده به شبکۀ برق، از منظر سیستم قدرت از‌جمله بحث‌های کیفیت توان و حفاظت شبکه‌های برق و پایداری شبکۀ برق در حضور این منابع، پرداخته شود.

هدف اصلی ترجمه و انتشار این کتاب در ایران پرکردن جای خالی یک منبع معتبر برای پاسخ‌گویی به چالش‌هایی ایجادشده در زمینۀ اتصال منابع تولید پراکنده به شبکۀ برق ایران همزمان با رشد سریع احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده ازجمله نیروگاه‌های خورشیدی است.

این کتاب راهنما و منبع علمی معتبری در صنعت برق است که با مطالعۀ آن به مشکلات احتمالی در زمینۀ اتصال منابع تولید پراکنده پاسخ داده می‌شود، همچنین به‌منزلۀ یک مرجع دانشگاهی، برای استادان و دانشجویان مهندسی برق در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ‌ارشد و دکتری کاربرد دارد.

ریاست و اعضای دانشکده مهندسی برق (کنترل- قدرت) این موفقیت را تبریک عرض نموده و برای مرحوم دکتر خدرزاده آمرزش و آرامش از درگاه خداوند منان خواستاریم.

افزودن نظرات