صفحه اصلی
رویداد اتاق فرار و کاربردهای علمی آن در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه برگزار شد
  • 1186 بازدید

در روز پنجشنبه 4 خرداد 1402، در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، رویدادی آموزشی به نام «اتاق فرار و کاربردهای علمی آن» برگزار شد. این رویداد که به همت «آزمایشگاه بازی و فناوری های پیشرفته یادگیری» و با همکاری «مرکز مشاوره و آموزش های اجتماعی»، «مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی»، «انجمن علمی علوم تربیتی» برگزار شد، با استقبال خوب دانشجویان، دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی و سایر دانشگاه‌ها همراه بود.

در این رویداد، که از ساعت 9 صبح الی 13 در جریان بود 60 نفر از علاقه‌مندان به موضوع اتاق فرار شرکت کردند. برنامه‌های متنوعی در دو بخش بازی محیطی و سمینار آموزشی برای شرکت‌کنندگان ارائه شد. در بخش بازی محیطی، شرکت کنندگان به چالش‌هایی در قالب اتاق فرار مواجه شدند. در این بخش، تیم‌هایی تشکیل شده و با حل معماها و پیدا کردن کدهای مخفی، سعی در حل معما داشتند. این معماها و چالش‌ها با توجه به محیط و نقشه دانشکده علوم تربیتی طراحی شده بود.

در بخش دوم رویداد که شامل چهار سخنرانی بود، ارائه‌هایی در مورد چارچوب‌ها و اصول طراحی اتاق فرار با رویکرد علمی صورت گرفت. مطالبی درباره‌ی دنیای بازی‌های اتاق فرار، ایده‌پردازی تا ساخت، و کاربردهای علمی این بازی‌ها به شرکت‌کنندگان ارائه شد. این رویداد، علاوه بر ارائه محتوای آموزشی، فرصتی برای افراد علاقه‌مند به این حوزه ارائه کرد تا با هم آشنا شوند، تجربیات خود را در مورد اتاق فرار و کاربردهای علمی آن به اشتراک بگذارند و در محیطی فعال و هیجان‌انگیز اقدام به حل مسائل کنند.

با برگزاری رویداد «اتاق فرار و کاربردهای علمی آن» در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، گامی مهم در جهت ارتقاء فرهنگ توجه به بازی و کاربردهای علمی آن در حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و سایر رشته‌های علمی برداشته شد. شرکت‌کنندگان این رویداد با بهره‌گیری از این تجربه، می‌توانند این روش آموزشی جذاب را به محیط‌های دیگر منتقل کنند و از آن در فرآیند یادگیری و آموزش خود استفاده کنند.

افزودن نظرات