صفحه اصلی
برگزاری انتخابات مجمع انجمن‌های شیمی سراسر کشور در پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی
  • 1414 بازدید

انتخابات مجمع اتحادیه انجمن‌های شیمی کشوری در تاریخ ۲۸ و ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ و با حضور ۳۷ نفر از دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه های سراسر کشور، با حمایت مالی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی شیمیایی و بسته‌بندی دارویی و میزبانی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی، در حضور دبیرکل اتحادیه و اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های شیمی کشوری و با حضور خانم عبدالهی کارشناس انجمن‌های علمی وزارتخانه علوم و فناوری انجام شد. 

در این جلسه آقای علی‌پور دبیر قبلی اتحادیه انجمن‌های شیمی طی گزارشی فعالیتهای مربوط به مجمع پنجم انجمن‌های شیمی را تشریح کردند. ایشان اشاره کردند که به واسطه ارتباط خوب اتحادیه شینی با سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان شیمی جذب شرکت‌های داروسازی شدند و ۷۰ نفر از دانشجویان نیز برای گذراندن دوره بازآموزی به شرکت‌ها معرفی شده‌اند. 

همچنین در این جلسه جناب آقای دکتر اسلامی دبیرکل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وازرت علوم و فناوری نیز شرکت داشتند. ایشان ضمن تشکر از فعالیتهای انجمن‌های دانشجویی اعلام کردند که وزارت خانه به‌عنوان تسهیلگر از انجمن‌های علمی حمایت می‌کند. وی با اشاره به اهمیت انجمن‌ها در ارتقای علمی دانشجویان به‌صورت فردی و جمعی، اعضای انجمن‌های دانشجویی را افرای مسئولیتپذیر در جامعه دانسته که علاوه بر ارتقای فردی خود علافه‌مند به پیشرفت علمی و جمعی هستند.

در این جلسه دکتر کنعانی مسئول فرهنگی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی و دکتر نژاد ابراهیمی معاون پژوهشی پژوهشکده نیز شرکت داشتند. آقای دکتر ابراهیمی ضمن عرض خوش‌آمدگویی از دانشجویان و میهمانان حاضر در جلسه، با اشاره به ارتباطات خوب پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی با بخش صنعت خصوصا صنعت داروسازی و اشاره به دفتر همکاری‌های مشترک سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی شیمیایی و بسته‌بندی و پژوهشکده گیاهان دارویی به دانشجویان این نوید را دادند که شرایط برای ارتباط هرچه بیشتر آن‌ها با بخش‌های صنعتی فراهم است و باید از این فرصت‌ها در قالب انجمن‌های دانشجویی توانمند، بیشترین استفاده صورت گیرد تا در آینده فعالیتهای دانشگاهی با صنایع هم‌سوتر و اثربخشی اجتماعی آن در جامعه نمود بیشتری داشته باشد.

در انتها با اهدای لوح سپاس و تندیس از ده انجمن برتر دانشجویی تقدیر به عمل آمد. انجمن‌های شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه، پژوهشکده گیاهان و مواداولیه داریی و خواجه نصیرالدین طوسی به ترتیب مقام اول تا سوم انجمن‌های برتر شیمی سراسر کشور را به خود اختصاص دادند.

افزودن نظرات