معاون وزیرجهادکشاورزی و فعالان صنعت دامپروری از دانشگاه بازدید کردند

 دکتر رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، چهارشنبه 8 بهمن، به همراه جمعی از فعالان و مدیران  صنعت دامپروری کشور از پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی و پارک علم و فناوری دانشگاه بازدید کرد.
37685 بازدید

 دکتر رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، چهارشنبه 8 بهمن، به همراه جمعی از فعالان و مدیران  صنعت دامپروری کشور از پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی و پارک علم و فناوری دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدا  این هیات با همراهی دکتر قاسم پور رئیس پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی و اعضای هیات علمی پژوهشکده با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه تامین عصاره گیاهان دارویی، استخراج ترکیبات طبیعی کشور و مواد اولیه دارویی از آزمایشگاه ها و دستاورد های این پژوهشکده بازدید نمودند. 

DSC_9523.JPG
پس از بازدید طی نشستی در سالن همایش پژوهشکده، دکتر قاسم پور ضمن عرض خیر مقدم توضیحانی در خصوص تاریخچه و دستاوردهای پژوهشکده در طی 20 سال فعالیت، ارائه داد و به توانایی های دانشگاه برای ایجاد نسل سوم در فعالیت های پارک علم و فناوری با هدف رفع معضلات جامعه اشاره داشت. وی با افزودن این مطلب که پژوهشکده با موسسه داروسازی رازی در راستای خالص سازی و تولید واکسن ویروس طب برفکی(FMD) که دامدارن کشور با آن دست به گریبانند، همکاری می کند، به ارائه گزارشی در خصوص در ارتباط با صنعت و محصولات این پژوهشکده در پاسخ به مشکلات این عرصه پرداخت.

در ادامه دکتر پرند، رئیس پارک علم و فناوری؛ به معرفی واحد های دانشگاه و پتانسیل های موجود در دانشگاه و آمادگی لازم جهت طرح پایان نامه ها و رساله ها تحصیلات تکمیلی به سمت ارتباط با صنعت و حل مشکلات جامعه پرداخت. سپس ایشان با بیان تاریخچه از تاسیس پارک علم و فناوری، به وجود زیر ساخت های مناسبی که در این مرکز وجود دارد اشاره داشت و بیان نمود:  در حال حاضر 17 شرکت پیش رشد، 31 شرکت رشدی، 5 شتاب دهنده و 15 شرکت پارکی از جمله شرکت هایی هستند که در پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه حضور دارند و قریب 240 اشتغال به صورت مستقیم در پارک و مرکز رشد دانشگاه ایجاد شده است.

DSC_9537.JPG
 وی افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه، متناسب با شرایط و بحران های مالی موجود و بدون نیاز به اضافه نمودن منابع انسانی و تحمیل بودجه به سازمان ها، با ایجاد شتاب دهنده ها و استارت آپ ها آمادگی لازم جهت حل، تسهیل و پیشبرد پروژه های موجود در صنعت را خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، بیان داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی یکی از منابع جهت برطرف نمودن اینگونه مشکلات است که با در اختیار قرار دادن وام های دانش بنیان، منابع مالی مورد نیاز اینگونه پروژه ها را تامین می نماید بعلاوه با حضور بخش تحقیق و توسعه شرکتها در پارک های علم و فناوری، این  بخش ها از پرداخت مالیات معاف شده که این مهم موجب تقویت حضور و حرکت شرکت ها به این سمت شده است. 

دکتر رضا دوست، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان ومواد اولیه دارویی؛ ضمن تشکر از شرکت فوده و همچنین دکتر فرزانه عضو هیات علمی این پژوهشکده به جهت تسهیل برگزاری این رویداد و نشست، به ارائه گزارشی در خصوص مشارکت پژوهشکده در حوزه ارتباط با صنعت در عرصه مواد غذایی، محصولات آرایشی و در زمینه تولید دارو با هدف درمان بیماری ها پرداخت.

DSC_9660.JPG
دکتر رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی ازحضور و آشنایی با دستاوردهای پژوهشکده گیاهان ومواد اولیه دارویی، گفت: باید حلقه‌های تولید در کشور به هم متصل شوند تا بتوانیم فاصله تولید و صنعت کشور با دنیا را کاهش دهیم. وی با بیان این که حدود ۱۱ میلیون تن شیر، ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ و یک میلیون تن تخم مرغ سالانه در کشور تولید می‌شود. صنعت دام و طیور در کشور به نسبت دیگر صنایع در استفاده از دانش و تکنولوژی پیشرو است، بنابراین وسعت کار برای بخش دانشگاهی در این صنعت بسیار زیاد است.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی، از معضلات اطلاع‌رسانی جهت آشنایی گروه ها و دستاورد های علمی سخن گفت و تصریح نمود: رسانه ملی باید نتایج علمی به دست آمده از تحقیقات محققان را به مردم اطلاع‌‌رسانی کند که در این زمینه نیاز به تلاش بیشتر وجود دارد بسیاری از دستاوردهای تحقیقاتی بخش کشاورزی در مکمل‌ها و داروهای دام و طیور استفاده می‌شود و لازم است دامداران با این دستاوردها آشنا شوند. 

در انتها معاون وزیر جهادکشاورزی  و هیات همراه، از پارک علم و فناوری دانشگاه بازدید کردند و ضمن آشنایی با شرکت ها و شتاب دهنده های موجود در پارک و مرکز رشد دانشگاه و دستاورد های آنها، بر لزوم ارتباط بین این صنعت و دانشگاه تاکید نمودند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: