با هدف ارتقای مهارت‌های برنامه‌نویسی و کشف استعدادهای دانشجویان

مسابقات برنامه‌نویسی NEWBIES 2024 برگزار شد

113 بازدید

مسابقات برنامه‌نویسی NEWBIES 2024 در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهید بهشتی که با هدف ارتقای مهارت‌های برنامه‌نویسی برگزار شد.

دکتر ابراهیمی مقدم، رئیس دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر با اعلام خبر فوق افزود: مسابقه برنامه‌نویسی NEWBIES 2024 با حضور ۲۴ تیم برنامه‌نویسی سه نفره از دانشجویان سال اول و دوم دانشگاه از رشته های مهندسی کامپیوتر و علوم ریاضی، در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر برگزار شد.  این رویداد که با هدف ارتقای مهارت‌های برنامه‌نویسی و کشف استعدادهای جدید دانشجویی برگزار شد، با استقبال گسترده‌ای همراه بود.

رئیس دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر باتشریح مراحل برپزاری رویداد مذکور اظهار داشت: مسابقه برنامه‌نویسی NEWBIES 2024 از ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۲ ادامه یافت. در این مسابقه، شرکت‌کنندگان با چالش حل ۱۱ سوال الگوریتمی به سبک مسابقات ICPC روبه‌رو شدند. این سوالات به‌گونه‌ای طراحی شده بودند که مهارت‌های حل مسئله و توانایی برنامه‌نویسی دانشجویان را به چالش بکشند.

ایشان افزود: مراسم اختتامیه این مسابقه با حضور برخی از استادان دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشجویان و نمایندگان حامی رویداد با معرفی برترین ها برگزار شد. در ابتدای مراسم اختتامیه، در خصوص اهمیت عَضویت در گروه‌های علمی دانشکده و شرکت در رویدادها و مسابقات توضیحاتی ارائه شد. سپس علی طیبی، مدیر محصول شرکت تپسی در خصوص مدل‌ها و راه‌های افزایش مشارکت سفیران تپسی در سفرها صحبت کرد‌. در پایان مراسم، تیم‌های برتر این دوره از مسابقات با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی معرفی و تقدیر شدند. همچنین از تیم اجرایی و تیم علمی تقدیر و تشکر به عمل آمد. این مسابقه با حمایت مالی و معنوی حامیان برگزار شد. در حاشیه مراسم اختتامیه، مسابقات تفریحی برگزار شد و پذیرایی از دانشجویان و شرکت‌کنندگان انجام گرفت.

دکتر ابراهیمی مقدم  در پایان با تاکید بر ضرورت و اهمیت برگزاری رویدادها و مسابقات اینچنینی گفت: دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، ضمن تبریک به تمامی برندگان و شرکت‌کنندگان، از تمامی استادان، مسئولان و حامیان محترم که در برگزاری این رویداد همکاری نمودند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نماید. امید است برگزاری این مسابقات بتواند همچنان به عنوان بستری مناسب برای رشد و پرورش استعدادهای برنامه‌نویسی در کشور ادامه یابد و موجب ارتقای سطح علمی دانشجویان شود.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: