صفحه اصلی
ایران قدرتمندانه مسیر هسته‌ای را دنبال می‌کند
  • 11 بازدید

آیین افتتاحیه سومین دوره آموزشی-فرهنگی با هدف توانمندسازی دانشجویان بین‌الملل به عنوان سفیران فرهنگی و تعمیق، تحکیم و آشنایی بیشتر با مبانی اندیشه اسلامی، شنبه 16 تیر 1403در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم ضمن خیرمقدماظهار امیدواری کرد، دانشجویان خارجی در چهار روز اقامتشان در دانشگاه شهید بهشتی اوقات خوش  را سپری نمایند. 

رئیس دانشگاه، با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی گفت که ایران به دنبال بمب اتم نیست اما قدرتمندانه مسیر هسته‌ای را دنبال می‌کند. هرچند تمام جهان تلاش کردند تا کشورمان را در مسیر دستیابی به فناوری‌های هسته‌ای محدود کنند.

ایشان، جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی دانست و در تشریح مسیر فناوری هسته‌ای خطاب به دانشجویان خارجی اظهار داشت: ما دنبال بمب اتم نیستیم اما فناوری هسته‌ای را ادامه خواهیم داد که عمده‌ترین بخش آن تولید سوخت از معدن تا پسماندداری است.

دکتر آقامیری،  ایران را جزو کشورهایی دانست که از معدن تا پسماندداری با توان دانشمندان داخلی توانسته روی پای خود بایستند، گفت: ایران قدرتمندانه وارد مسیر هسته‌ای شد و امروز جزو چهار کشوری است که تمام مراحل از معدن تا پسمانداری در تولید سوخت را در اختیار دارد. ما امروز طراح راکتور هستیم و تا ۶٠ تا قدرت تولید رادیو ایزوتوپ داریم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، ایران را در زمره صلح‌جوترین مردمان جهان دانست و خطاب به دانشجویان افغان و تاجیک گفت از اینکه شما در دانشگاه ما درس می‌خوانید خرسند هستیم. تلاش کنید از فرصتی که در اختیار دارید برای توسعه کشورتان استفاده کنید.

 

باید تلاش کنیم جهان اسلام به قدرت علمی و برتر در جهان دست یابد

دکتر داداش پور در این مراسم با بیان اینکه سومین دوره آموزشی_ فرهنگی دانشجویان بین‌المللی به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است؛ گفت: امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند و محدود به اردوی آموزشی و فرهنگی که در سطح ملی برگزار می شود نباشد زیرا کلیه دانشجویان بین‌المللی در همه دانشگاه‌ها نیازمند این دست از اردوها هستند بنابراین نباید تنها در دو بخش فرهنگی و آموزشی محدود شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: قصد ما از برگزاری این اردوها این است که دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها در کنار هم دیگر علاوه بر ایجاد روابط دوستی ، از تجربیات و ظرفیت ها و از فرصت‌ها بهتر و بیشتر استفاده کنند.

معاون وزیر علوم افزود: سازمان امور دانشجویان در برنامه های گوناگون ،جامعه هدف خود را به گونه‌ای انتخاب کرده است تا همه سلیقه ها را دربر گیرد و تمامی دانشجویان با هر نگرش بتوانند در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور ایران باید به جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی دست یابد؛ اظهار کرد: تلاش مضاعفی باید انجام شود زیرا جامعه هدف ما جامعه جهانی است، بنابراین تک تک دانشجویان می‌توانند در این جذب به ما کمک کنند.

دکتر داداش‌پور تصریح کرد: دانشجویان علاوه بر  تلاش برای آینده فردی خود باید به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به کشوری که در آن به دنیا آمده اند و زندگی می‌کنند نیز توجه کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با چالش‌های بسیاری در جهان اسلام مواجه هستیم که باید آگاهانه به آن‌ها بنگریم و در راستای رفع آن‌ها بپاخیزیم ، در حقیقت دانشجویان در دوران تحصیل باید به سه محور ۱_تلاش برای زندگی خوب ۲_ کمک به بهبود شرایط کشور ۳_ تلاش برای بازتعریف جایگاه جهان اسلام در دنیا توجه ویژه داشته باشید.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: کشور ایران از جهت قدرت علمی در سطح جهان جایگاه خود را تثبیت کرده است اما برخی کشورها هنوز نتوانسته‌اند این جایگاه را به دست آورند، بنابراین باید دانشجویان در این مسیر گام بردارند و جهان اسلام را به قدرت خود بازگردانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه‌ من و شما تثبیت موقعیت جهان اسلام است تا بتوانیم احیا گر تمدن نوین اسلامی باشیم.

افزودن نظرات