صفحه اصلی
برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به نام شهید رئیسی نامگذاری شد
  • 526 بازدید

مراسم بزرگداشت جهلین روز شهادت آیت الله سیدابرهیم رئیسی، رئیس جمهور و یارانش با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان شهید بهشتی، شنبه نهم تیر 1403 برگزار شد.

در این مراسم دکتر جمیله علم‌الهدی همسر ایشان و رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری، برخی از مسئولان آموزش عالی، اعضای هیئت رئیسه،  استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند.

در آیین اربعین رئیس جمهور شهید، برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با فضایی بالغ بر 15 هزار مترمربع در 8 طبقه در شمال دانشگاه به نام شهید سید ابراهیم رئیسی نامگذاری شد.

دکتر محمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و قدردانی از شهدای خدمت که بی وقفه برای تعالی انقلاب کوشیدند، گفت: جامعه ما از این اتفاق ناگوار متاثر و ناراحت است، کمتر انسان هایی در عالم سیاست صریح و روراست هستند، شهید رئیسی یکی از آنها بود و ایشان با شجاعت کارهای بلاتکلیف مانده، کارخانه‌های تعطیل شده و زیرساخت های فراموش شده را سامان‌دهی و راه‌اندازی کرد.  

رئیس دانشگاه با اشاره به اخلاق مداری شهید سید ابراهیم رئیسی گفت: او در بیان کلمات و اخلاق مداری بسیار حساس بود. تحمل فقدان این شخصیت برجسته برای جامعه ما بسیار سخت است اما نقطه امید آن مسیری است که ایشان طی کرده به گونه ای که در دوران انتخابات برخی صرحتا ابراز کرده که می خواهند مانند او باشند. وی ابراز امیدواری کرد، خدمات و راه رئیس جمهور شهید در آینده و در مدیریت اجرایی کشور دنبال شود و به عنوان مستند و سرمشق قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه درباره ویژگی ‌ای شهید جمهور گفت: تمام تلاش ایشان حرکت در راستای شاخص‌های انقلاب بود. فردی که تلاش می‌کند در این مسیر حرکت کند رشد می‌کند و گاهی خود شاخص می شود و شهید رئیسی یک شاخص شد؛ ریاست جمهوری او اگرچه عمر کوتاهی داشت اما به قدر دو دوره خدمت، کار در آن انجام شد.

وی شاخص‌ترین و بارزترین خصوصیت رئیس جمهور فقید را اخلاص عنوان و افزود: درگذشت او فقدان بزرگی است، ما حبیب‌مان را از دست دادیم و به واقع شهید رئیسی حبیب انقلاب و حبیب رهبر بود.

در این مراسم شاعران آئینی به خوانش شعرهایی در مدح شخصیت شهید جمهور پرداختند و یاد و نام او را گرامی داشتند.

 

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور

افزودن نظرات