صفحه اصلی
بر همکاری مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه دولتی مسکو تاکید شد
  • 45313 بازدید

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در چهارمین روز سفر به روسیه به دعوت دکتر سدونیچی (Viktor Sadovnichiy) ،  از دانشگاه دولتی مسکو بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نصیری و هیات همراه در این بازدید با رئیس دانشگاه مسکو ملاقات کردند؛ دو طرف با بحث و تبادل نظر درخصوص حوزه‌های همکاری علمی و فناوری، راه‌های گسترش این همکاری‌ها را بررسی کردند.

 

 

 

هیأت دانشگاه شهید بهشتی از بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله موزه‌ معروف سنگ و مواد کانی این دانشگاه و موزه تاریخ دانشگاه بازدید کردند. سپس در جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه مسکو و معاونان و مدیران ایشان درباره موضوعات مختلف علمی و همکاری های دو جانبه بحث و تبادل نظر شد. دکتر سدونیچی از شخصیت‌های برجسته علمی روسیه است که بیش از دو دهه ریاست  دانشگاه مسکو را بر عهده دارد. در این دیدار از دانشکده زمین شناسی دانشگاه مسکو نیز بازدید به عمل آمد. در این دیدار دکتر ایوانف، رئیس مرکز ایران‌شناسی دانشگاه مسکو  و دکتر گودرزی نماینده علمی کشورمان در روسیه نیز شرکت داشتند.

یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث انجام تحقیقات عملی در حوزه اکتشاف منابع نفتی است که به صرفه جویی ارزی قابل توجهی خواهد انجامید. این پروژه میان دو دانشگاه در مرحله عقد قرار داد است. همچنین همکاری در برگزاری آزمون‌های زبان روسی به منظور جلوگیری از انتقال ارز از ایران و کمک به پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی، انجام تحقیقات مشترک در زمینه های ادبی و ایران شناسی مورد بحث و تاکید قرار گرفت.

افزودن نظرات