صفحه اصلی
بسترهای همکاری مشترک با موسسه مهندسی قدرت مسکو MPEI بررسی شد
  • 43794 بازدید

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در سفر یک هفته‌ای خود به روسیه از مراکز مختلف علمی و پژوهشی و فناوری این کشور بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  دکتر نصیری و هیأت همراه، از دانشگاه مهندسی قدرت مسکو (MPEI) بازدید کردند. در این بازدید ضمن ملاقات با دکتر نیکولای روگالو  Nikolay D. Rogalev ، رئیس دانشگاه انرژی مسکو؛ درباره همکاری‌های علمی و فناوری تبادل‌نظر شد.

 در ملاقات با رئیس دانشگاه انرژی مسکو زمینه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه رشته‌های مهندسی دانشگاه  شهید بهشتی با این دانشگاه بررسی شد.

 

 

 

 

 

مؤسسه مهندسی قدرت مسکو (ام پی ای آی) یکی از اصلی‌ترین دانشگاه‌های فنی روسیه در حوزه مهندسی قدرت، مهندسی برق، مهندسی رادیو و الکترونیک، انفورماتیک و علوم کامپیوتر است که در سال 1930 تاسیس شده است.

حوزه مهندسی قدرت مدرن در واقع شامل مهندسی قدرت (انرژی آبی، انرژی بادی، انرژی حرارتی، هسته‌ای، خورشیدی و فضایی و غیره)، تجهیزات الکتریکی، علوم مواد، الکترونیک، فیزیک کلاسیک و کاربردی، مهندسی رادیو و ارتباطات، سیستم‌های کامپیوتری، مدیریت و اقتصاد در مهندسی قدرت است. تمام این حوزه‌ها و سایر گرایش‌های آموزش ویژه در ام پی ای آی برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موجود است.

در حال حاضر حدود 2000 دانشجوی خارجی از 68 کشور جهان در ام پی ای آی آموزش می‌بینند. از سال 1995 آموزش دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه تخصصی «انفورماتیک و مهندسی کامپیوتر» به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

 

افزودن نظرات