صفحه اصلی
جلسه‌ گفت و شنود رئیس دانشگاه با کارکنان برگزار شد
  • 38593 بازدید

جلسه‌ی گفت‌و‌شنود حضوری دکتر سعدالله نصیری قیداری، رئیس و دکتر احمدرضا ذوالفقاری معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع با کارکنان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این جلسه که دکتر جعفری، مدیر پشتیبانی و منابع انسانی؛ فاطمه اخوان، مدیر مالی دانشگاه و دکتر غلامعلی طبرسا مدیر برنامه، بودجه، بهره‌وری سازمانی و نظارت هم حضور داشتند، به سؤالات کارکنان پاسخ داده شد و درخواست‌های آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

شفاف‌سازی اطلاعات، کلید برطرف شدن سوءتفاهم‌ها است

دکتر امیرمحمد حاجی‌یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه، با تأکید بر اهمیت شفاف‌سازی اطلاعات گفت: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها، تسهیل ارتباطات درون‌سازمانی و نظام‌مند کردن گردش اطلاعات است؛ چرا که علم ارتباطات تائید می‌کند که بسیاری از مشکلات و سوءتفاهم‌ها با گردش اطلاعات صحیح و شفاف حل می‌شود.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که گفت و گو و طرح سؤال بسیاری از سوءبرداشت‌ها را از بین می‌برد؛ چرا که اگر مسئولان از دلیل تصمیماتی که در سطوح عالی یا میانی گرفته می‌شود مطلع شوند بسیاری از گمانه‌زنی‌ها برطرف و روح جمعی تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت‌ها و سازمان‌های دموکراتیک، مردم خود را از هیأت‌های تصمیم‌گیرجدا نمی‌دانند و ما هم در دانشگاه شهید بهشتی بر این باوریم که یک جمع هستیم و سرنوشت متحدی داریم که باید اهداف خود را به بهترین وجه محقق کنیم.

دکتر حاجی یوسفی تصریح کرد: تلاش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی در دوره‌ی اخیر بر این بوده است که تمام دانشگاه را که شامل مدیران، کارکنان، اعضاء هیات علمی و دانشجویان می‌شود در برگیرد؛ چرا که رویکرد آقای دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه چنین بود‌ه است که اخبار از گوشه گوشه‌ی دانشگاه منتشر شود. در همین راستا جلسات گفت و شنود با اعضاء مختلف خانواده‌ی دانشگاه شهید بهشتی که تا به حال ۲۰ دوره از آن برگزار شده راه‌اندازی شد.

 

در ادامه‌ی این نشست، درخواست‌هایی مبنی بر تغییر ساعت کاری؛ ایجاد شورای صنفی؛ لزوم جذب و پرورش نیروهای جدید در بخش آموزش با توجه به بازنشستگی نیروها؛ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، ایجاد انگیزه در کارمندان دانشگاه با فراهم آوردن زمینه‌ی پژوهش و تسهیل در ارتقا و تبدیل وضعیت کارکنان؛ ایجاد تعاونی مسکن دانشگاه؛ ارتقاء سطح امکانات رفاهی، مناسب‌سازی چارت سازمانی دانشگاه و تداوم انتصاب مدیران جوان منتخب از بدنه‌ کارکنان، در نظر گرفتن ردیف‌های شغلی جدید و تربیت نیروی انسانی و قائل شدن تسهیلات مالی برای کارمندان در شرف بازنشستگی و لزوم انعطاف بیشتر در ارتقاء شغلی کارشناسان آزمایشگاه از سوی پگاه سرامی، فاطمه صادقی، سعادت علی‌یاری، سیدجواد حسینی و محسن ابوالقاسم‌پور که به نمایندگی از کارمندان دانشگاه سخن می گفتند مطرح شد.

 

شنیدن تجارب ارزشمند کارکنان مایه‌ی خوشوقتی است

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اهمیت تداوم نشست با کارکنان دانشگاه گفت: مایه‌ خوشوقتی است که از تجربیات گران‌قدر کارمندانی که از سابقه‌ی طولانی در دانشگاه برخوردار هستند بهره‌مند شویم و بنده بسیار مشتاق هستم در جمع کارمندان و شنوای تجربیات آنان باشم.

وی در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده از سوی کارکنان در زمینه‌ی جوان‌گرایی در انتصابات افزود: بنده در نصب مدیران و مسئولان بسیار حساس هستم و همیشه تأکید دارم که در انتصاب مدیران، جوان بودن یکی از مشخصات فرد در کنار مقبولیت و صلاحیت‌های لازم باشد.

وی ادامه داد: ضروری است آموزش ضمن خدمت کارکنان جدی گرفته شود؛ اما جذب نیرو در حال حاضر کار سختی است چرا که بر اساس قانون وزارت علوم، سرانه‌ی استاد به کارمند باید ۱ باشد در حالیکه در دانشگاه شهید بهشتی این نسبت نزدیک به 2 است. در گذشته اختیارات رئیس دانشگاه در این زمینه بیشتر بود؛ اما امروز کاهش پیدا کرده است.

ایشان درخصوص امکانات رفاهی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید بهشتی در گذشته در گرفتن امکاناتی که زمانی به راحتی اعطاء می‌شد خوب کار نکرده و حالا انجام این امور با توجه به وضعیت اقتصادی بسیار سخت‌تر شده است. درخواست کارمندان منطقی است، اما در برآورده کردن آن‌ها مضیقه داریم.

رئیس دانشگاه تأکید کرد: اگر تقاضاهای رفاهی کارکنان مانند کاهش ساعات کاری و همسان‌سازی تعطیلات تابستانی مبتنی بر نحوه عمل سایر دانشگاه‌های شهر تهران، مستند و مبتنی بر قانون باشد حتماً انجام خواهد شد.

دکتر نصیری در اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش امکانات بهداشتی و درمانی دانشگاه گفت: به تازگی مکاتباتی با آقای دکتر علیرضا زالی، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته که درمانگاه دانشگاه را به مرکز بهداشت تبدیل کنیم که پاسخگوی نیازهای درمانی اعضاء دانشگاه شهید بهشتی باشد، اما اشکالات قانونی بر آن مترتب شده که به دنبال رفع آن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بنده خواهان این هستم که قانون اجازه دهد ما نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت کنیم؛ معتقدم این شکل به کار گرفتن نیرو در واقع کوچک کردن دولت به شکل صوری و ظاهری است. وقتی نیرویی نزد ما کار می‌کند و حق‌الزحمه‌ی خود را از دانشگاه می‌گیرد بهتر است تبدیل وضعیت شود تا بتوانیم آن‌ها را دقیق از نظر کیفی بررسی کنیم.

 

حفظ تراز دانشگاه شهید بهشتی، نیازمند دقت در کار است

دکتر احمدرضا ذوالفقاری معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه تأکید کرد: حفظ تراز دانشگاه شهید بهشتی نیاز به همت و دقت دارد که کارمندان در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.

وی در ادامه در پاسخ به تعداد دیگری از درخواست‌های کارکنان گفت: همکاران خواهان پوشش بیمه‌ای خدمات پاراکلینیکی هستند که در همین راستا ۱۹ شرکت بیمه‌ای را رصد کردیم و به حدود ۳ شرکت رسیدیم. دانشگاه هم برای رفاه کارکنان سهم حق بیمه‌ی خود را به دو برابر افزایش داده است.

وی تأکید کرد: ابزار و لوازم موجود برای میزان بهره‌وری کارکنان باید فراهم شود تا بتوانیم تمیز دهیم که چه افرادی خدمات طاقت‌فرسا و چه افرادی خدمات متوسط ارائه می‌دهند یا احیاناً چه افرادی در ارائه‌ی خدمات کوتاهی می‌کنند.

وی از ارائه‌ی خدمات مرکز مشاوره‌ی دانشگاه به کارکنان در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده، مرکز مشاوره‌ی دانشگاه به زودی خدمات خود را در حوزه‌ی مختلف به متقاضیان ارائه خواهد داد.

افزودن نظرات