صفحه اصلی
طرح شهید علی وردی، برنامه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و علوم افتتاح شد
  • 8880 بازدید

مراسم افتتاحیه برنامه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مهارت افزایی و اشتغال‌آفرینی دانشجویان (طرح شهید علی وردی)، چهارشنبه 10 خرداد 1402 به میزبانی شرکت ایران ترانسفو ری برگزار شد.

این طرح در راستای ایجاد ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه برنامه‌ریزی شده است برای اولین بار با میزبانی شرکت ایران ترانسفو ری بعنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو کلید خورد.

بر مبنای این طرح  کارخانجات صنعتی با ایجاد زمینه‌های تجربی و مهارتی به‌عنوان کارگاه‌های عملی، موجب ارتقای آموزش‌های نظری دانشگاه‌ها شده و خلأهای موجود را پوشش می‌دهند.

این مراسم با حضور دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ خانم کارگر نجفی، معاون سرمایه انسانی و تحقیقات و فناوری وزارت نیرو؛ دکتر اکبری، مدیر عامل شرکت ساتکاب 321 و جمعی از مدیران وزارت نیرو و علوم و استادان دانشگاه‌های صنعتی کشور و همچنین اولین گروه دانشجویان عضو طرح شهیدعلی وردی در محل سالن اجتماعات شرکت ایران ترانسفو ری در شهرک صنعتی پرند برگزار شد.

در این مراسم مهندس کارگر نجفی، معاون سرمایه انسانی و تحقیقات و فناوری وزارت نیرو با قدردانی از گروه صنعتی ایران ترانسفو جهت پیشقدم بودن در این طرح مهم، این برنامه را حلقه گمشده رشد و بالندگی صنعت کشور دانست و گفت: با اجرایی شدن این طرح صنایع کشور می توانند از ظرفیت‌های خود به عنوان کارگاه‌های عملی و آزمایشگاه جهت بالا بردن ضریب آموزشی دانشگاه‌ها ایفای نقش کرده و نیازهای تخصصی خود را از این طریق تامین نمایند. همچنین در راستای نیازهای صنعت کشور به برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه های کشور سمت و سو دهند.

دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز با بسیار مهم خواندن طرح شهید علی وردی و با تقدیر از وزارت نیرو، برای اجرایی نمودن این طرح، از دیگر وزارتخانه‌ها هم خواست تا با همکاری و مشارکت برای هرچه نزدیکتر شدن فضای دانشگاهی به فضاهای تولیدی که موجب پیشرفت کشور می‌شود اقدام عاجل نمایند.

مهندس فکور، مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو ری  از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز ضمن تاکید بر رویکرد حمایتی گروه صنعتی ایران ترانسفو نسبت به ارتباط صنعت و دانشگاه، در این زمینه گفت: اجرای این طرح می‌تواند خلأهای تجربی و مهارتی دانشجویان را پوشش داده و بستر مناسبی برای شناسایی و جذب نیروهای مستعد در رشته‌های گوناگون صنعتی فراهم نماید.

گزارش تصویری مراسم افتتتاح طرح شهید علی وردی

افزودن نظرات