صفحه اصلی
انتشار مقالـه هوش مصنوعی در تشخیص کرونا در مجله CBM با مشارکت استادان دانشکده
  • 7035 بازدید

مقاله مروری Medical Imaging and Computational Image Analysis in COVID-19 Diagnosis: A Review توسط یک تیم پژوهشی بین‌المللی در مجله معتبر Computers in Biology and Medicine منتشر شد.

 

در فرآیند انجام این مطالعه مروری، بیش از 500 مقاله شاخص و پراستناد مرتبط با نقش تصویربرداری پزشکی و روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در تشخیص کووید-19 که از ابتدای همه‌گیری این بیماری انتشار یافته‌اند، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند. نتایج این مطالعه می‌تواند به پژوهشگرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک کند تا با سهولت بیشتری فرآیند پژوهشی خود را آغاز کنند و سریعا با مهمترین پژوهش‌های علمی موجود در این حوزه آشنا شوند.

 

نتایج این بررسی‌ها در مجله (CBM)  Computers in Biology and Medicine به چاپ رسیده است. مجله CBM یکی از مجلات معتبر بین‌المللی است که از سال1970 اقدام به چاپ دستاوردهای پژوهشی بین رشته‌ای در حوزه‌های علوم کامپیوتر، مهندسی پزشکی، زیست‌شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک نموده است.

در این تیم پژوهشی، از دانشگاه شهید بهشتی، شهاب‌الدین نبوی دانشجوی دوره دکتری، دکتر محسن ابراهیمی مقدم، استاد و دکتر احمدعلی آبین، استادیار دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر حضور داشتند. همچنین در این پروژه بین‌المللی و بین‌دانشگاهی، دکتر آذر اجمالیان از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پروفسور فرانگی از دانشگاه لیدز انگلستان، دکتر محمد محمدی از دانشگاه آدلاید استرالیا و دکتر حمیدرضا سلیقه‌راد از دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مشارکت دارند.  

 

 

 

افزودن نظرات