صفحه اصلی
شش استاد پژوهشکده گیاهان ومواد اولیه دارویی در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان درسال 2021 بر اساس داده های سایت Scopus
  • 5821 بازدید

بر اساس پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های scopus انجام شده و در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱  فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲% برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند سی و چهار عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی در  فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

این پژوهش که از داده‌های استنادی scopusاستفاده کرده است دانشمندان را در ۵ حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی نموده است. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل ۵ مقاله بوده است. در مجموع تقریباً ۸ میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند.

در لیست نهایی علاوه بر صد هزار نفر برتر، ۲% برتر هر حوزه موضوعی به فهرست نهایی اضافه شده است در این لیست  نام شش استاد از پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی به شرح زیر به چشم می‌خورد:

1.            دکتر پیمان صالحی

2.            دکتر محمدحسین میرجلیلی

3.            دکتر علی سنبلی

4.            دکتر صمدنژادابراهیمی

5.            دکتر جواد هادیان

6.            دکتر محمد علی اسماعیلی

در این پژوهش یک شاخص ترکیبی (Composite Score) پیشنهاد و با دو رویکرد مختلف بر مبنای استنادات به مقالات و شاخص هرش هر پژوهشگر محاسبه و اعلام شده است. حوزه موضوعی هر پژوهشگر، حوزه موضوعی در دسته‌بندی Science-Metrix است که پژوهشگر در آن بالاترین جایگاه را دارد.

نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان August 2021 data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators  منتشر شده است.

 

https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/3

افزودن نظرات