رئیس دانشگاه: پیشرفت حوزه نقشه‌برداری منجر به صیانت از منابع طبیعی می‌شود

2717 بازدید

دانشگاه شهید بهشتی با هدف ايجاد، گسترش، همفكري و همكاري هاي آموزشي - پژوهشي با سازمان نقشـه‌بـرداري كشـور، تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  این تفاهم‌نامه یکشنبه 23 خرداد 1400، به امضاء دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی و دکتر غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس سازمان نقشه‌برداري كشور رسید.

اجراي پروژه هاي تحقيقاتي - كاربردي مورد نياز تا مرحله تبيين دانش فني؛ تربيت نيروي انساني متخصص و ارائه سمينارها، دوره هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي كوتاه مدت مشترک؛ راه اندازي، تكميل و تجهيز مراكز آموزشي و پژوهشي مورد نياز و تبادل تجهیزات موجود برای انجام طرح های پژوهشی مشترک؛  تدوين و تاليف اسناد و مدارك علمي و تبادل آنها؛  انجام داوری، نظارت و بررسی نتايج پروژه‌های تحقيقاتی در داخل و خارج از کشور؛  تبادل سوابق و داده‌های بانک های اطلاعاتی موجود برای اهداف پژوهشی و  هدايت و حمايت از پايان‌نامه‌ها در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی در راستای نيازهای تحقيقاتی سازمان از جمله موضوعات این تفاهم نامه هستند.

در ابتدای نشست امضاء تفاهم‌نامه، دکتر جعفرزاده ضمن عرض خیر مقدم، گزارش عملکرد سازمان نقشه برداری کشور و همچنین تمهیدات صورت پذیرفته در راستای آسیب شناسی در جهت افزایش راندمان سازمان، تسهیل و رفع موانع در حوزه کارکنان را ارئه داد و رویکرد سازمان را با اولویت پرداختن به ارتباط صنعت و دانشگاه، تشریح نمود.

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ در سخنانی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شکل‌گیری و نهایی شدن این تفاهم نامه، اظهار داشت: سابقه درخشان و خدمات سازمان نقشه برداری کشور بر هیچ کس پوشیده نیست کما اینکه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دقت خروجی‌ها، در این عرصه شاهد نظارت بهتر و صیانت از منابع طبیعی در کشور هستیم که خود از برکات این حوزه از دانش است.

رئیس دانشگاه، با اشاره به اهداف امضاء این تفاهم‌نامه تاکید کرد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه به فعلیت رساندن ظرفیت‌های طرفین است تا محققان این ملت و مدیران این کشور بتوانند از یافته‌های مشترک ما بهره ببرند در راستای اجرایی نمودن این تفاهم نامه، در روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری، درخواست ایجاد رشته و گرایش هیدروگرافی پس از تصویب در هیات رئیسه و شورای دانشگاه،  به شورای گسترش وزارت عتف ارسال شد. امیدوار هستیم این همکاری علمی و تخصصی برای دو طرف و کشور پر ثمر باشد.

در ادامه جلسه دکتر جاویدانه، معاون فناوری و ارائه اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور؛  توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت پذیرفته و پیشینه انعقاد این تفاهم نامه ارائه داد و افزود: بر مبنای رویکرد های کلی و سیاست های کنونی سازمان انعقاد تفاهم نامه ها در راستای جهت‌دهی به طرح های پژوهشی دانشگاه ها در غالب ارتباط با صنعت، بر اساس نیاز های واقعی و داده های موجود صنعت نقشه برداری کشور صورت می گیر.

وی ادامه داد: همکاری که با دانشگاه شهید بهشتی خواهیم داشت در برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی برای همکاران و همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه در راستای ایجاد تحول تحقیقاتی و پاسخ علمی به نیازهای سازمان با هدف ایجاد همگرایی بین صنعت و دانشگاه خواهد بود که امیدواریم صنعت نقشه برداری کشور از برکات این تفاهم نامه بهره‌مند بشود.

شایان ذکر است در این نشست دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی؛ دکتر خادمی، مشاور اجرایی رئیس دانشگاه؛ دکتر نورزاد، رئیس دانشکده عمران، آب و محیط زیست، دکتر صافی، معاون پژوهشی دانشکده عمران، آب و محیط زیست؛ دکتر جاویدانه؛ معاون فناوری و ارائه اطلاعات مکانی سازمان نقشه‌برداری کشور، آقای بکتاش، معاون فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور، آقای تبیانیان، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نقشه برداری کشور، آقای قنبر زاده مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نقشه برداری کشور و خانم قریشی، مدیر کل نظارت کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور حضور داشتند.

در ادامه دکتر نصیری و هیات همراه از  موزه سازمان نقشه بردازی کشور بازدید کردند.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: