صفحه اصلی
مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برگزار شد
  • 11331 بازدید

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسم غرس نهال، با حضور دکتر نصیری رئیس دانشگاه، ‌شنبه 16 اسفند 1399 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آیین روز درختکاری دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر اطاعت معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، دکتر فقیهی مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه، مهندس بیات مدیر امور فنی و عمرانی دانشگاه و جمعی از کارکنان دانشگاه با کاشت نهال در محوطه ضلع غربی ساختمان پژوهشکده پروتئین در ایجاد عرصه سبز دانشگاه مشارکت داشتند.

دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی بیان داشت: اجداد و نیاکان ما در ایجاد فضای سبز علی‌رغم وجود اقلیم خشک ونیمه خشک مناطق، به انجام امر درختکاری مبادرت ورزیدند که این امر نشان از جایگاه والای فرهنگ روستایی و ارج نهادن به بحث محیط زیست و فضای سبز دارد و بسیار ستودنی است. ایشان افزود: امروز با پیشرفت دانش کشاورزی و محیط زیست باید تلاش بیشتری در این عرصه نمود و کاشت نهال درختان را در تمامی مقاطع سال در دستور کار قرار دهیم.

وی، با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه دانشگاه و استفاده از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز دانشگاه گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع  انرژی،  آب مصرفی در دانشگاه برای استفاده مجدد در آبیاری، در تصفیه‌خانه پالایش می شود. رئیس دانشگاه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر در یونسکو و اخذ حمایت مالی در جهت تامین اعتبارات با هدف حفظ جنگل های کشور و اهمیت این موضوع بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت درختکاری به عنوان وظیفه قانونی و اعتقادی، کاشت درخت برای ایجاد و حفظ فضای سبز، امری بسیار ارزشمند است.

 

مهندس منصوری، مسئول فضای سبز دانشگاه؛ در این مراسم با بیان نحوه و ملاحظات در خصوص انجام درختکاری در دانشگاه، گونه های نهال‌های کاشته شده را معرفی کرد و افزود: با توجه به کمبود آب، استفاده از آب تصفیه شده در تصفیه خانه دانشگاه، به عنوان منبع اصلی آبیاری استفاده می شود و به فراخور این مسئله انشعاب این سیستم طوری انجام شده که کل محدوده را تحت پوشش قرار دهد.

 

 

 

افزودن نظرات