صفحه اصلی
مراسم یازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری برگزار شد
  • 33799 بازدید

مراسم یازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان شهید بهشتی، دوشنبه 8 آذر 1400 در دانشکد مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر آقامیری، رئیس دانشکده هسته ای؛ هویت را عامل و دلیل شهادت دانست و افزود: هویت، پنداشت فرد از خودش و جایگاهش در برابر دیگران است، شهدا به هویت مفهوم بخشیدند. تصویری خوبی که امروز از خودمان داریم را مدیون شهدا هستیم.

ایشان با برشمردن خصائل و ویژگی‌های شهید دکتر شهریاری تاکید کرد: شهید شهریاری از لحاظ علمی، اخلاقی و فردی یک الگو و اسوه کامل است، امروز معیار و سرمشق دانشجویان و استادان جوان، شهید شهریاری است.

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی، با تسلیت سالروز شهادت دکتر مجید شهریاری گفت: دکتر شهریاری، فخر و افتخار دانشگاه شهید بهشتی و سرمایه ارزشمند و ماندگاری برای این دانشگاه، کشور و جامعه بشریت است. در آموزه‌های دینی، قلم دانشمند از خون شهدا افضل‌تر است، دکتر شهریاری دانشمند نخبه و فاضلی بود که به فیض شهادت نائل آمد و این نشان از قدر و جایگاه والای این شهید بزرگوار دارد.

رئیس دانشگاه، با اشاره به تحولات یک قرن گذشته، افزایش کشتار جمعی را حاصل بی‌اخلاقی انسان در دوره حاضر دانست و گفت: علم باید مزین به آدمیت، جوانمردی و ادب باشد و اگر این خصائل در علم دانشمند نباشد شاهد سقوط انسان خواهیم بود، امیدوارم نور درخشان و معنوی روح پاک شهدا نجات‌بخش جامعه بشری باشد.

دکتر بهجت قاسمی، همسر شهید شهریاری با بیان خاطراتی از زندگی مشترک با این شهید والامقام گفت: سالهای زندگی مشترکمان را در شرایط امنیتی سپری کردیم در حالیکه نگذاشتم بچه‌ها از این شرایط مطلع باشند؛ بار مسئولیت زندگی را بر دوش گرفتم و تمام تلاش خود را به کار بستم تا دکتر با آرامش به فعالیت‌های علمی بپردازد.

دکتر طهرانچی، رئیس اسبق دانشگاه شهید بهشتی و رئیس دانشگاه آزاد؛ به ویژگی‌‌های شهید دکتر شهریاری اشاره کرد و گفت: دکتر شهریاری در مسائل عبادی بسیار دقیق بود، آرامش داشت و این آرامش را به دیگران نیز منتقل می‌کرد. جوانان باید شهید شهریاری را به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند، الگو قرار دهند و از منش و خصائل او بیاموزند.

شایان ذکر است، شهید دکترمجید شهریاری، دانشمند فرزانه و استاد دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی؛ صبحگاه هشتم آذرماه ۱۳۸۹، در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

افزودن نظرات