صفحه اصلی
نشست رئیس دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده علوم ریاضی برگزار شد
  • 14670 بازدید

دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و برخی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، چهارشنبه 29 بهمن ماه 1399 با هدف آشنایی بیشتر با مسائل دانشکده علوم ریاضی از این دانشکده بازدید و طی نشستی 3 ساعته در جریان مشکلات آموزشی، پژوهشی و اجرایی این دانشکده قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این بازدید دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر شکری معاونت پژوهشی و فناوری، دکتر فقهی مدیر امور هیات علمی و مسئولان و برخی از اعضای هیات علمی دانشکده علوم ریاضی به صورت حضوری و سایر اعضای هیات علمی به صورت مجازی شرکت داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی؛ با ابراز خرسندی به جهت حضور در دانشکده  علوم ریاضی اظهار داشت: نشست با واحدهای دانشگاه امری مرسوم و از جمله ضرورت‌های مدیریت دانشگاه بود که به دلیل شرایط کرونایی دچاره وقفه شده بود که مجدداً به صورت حضوری و مجازی از سر گرفته شده است. هدف از برگزاری نشست‌های مشترک مسئولان دانشگاه با اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها مرور برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها، تبادل نظر و آشنایی هر چه بیشتر با این برنامه‌ها و مطرح کردن مسائل و مشکلات پیش روی آنها در جهت سرعت بخشیدن به حل این مسائل است. دانشکده ریاضی یکی از دانشکده‌های مهم دانشگاه است و سهم و نقش اعضای این دانشکده در مدیریت دانشگاه بالا است.

دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنان خود یاد و خاطره استادان فقید برجسته دانشکده علوم ریاضی را گرامیداشت. وی میزان مشارکت همکاران دانشکده علوم ریاضی را در مدیریت دانشگاه قابل تقدیر دانست و با بیان اهمیت علم ریاضیات در دنیا و جوامع علمی، بر ایجاد تحول در این علم متناسب با مطرح شدن این بحث در کمیسیون علوم پایه وزارت عتف تاکید کرد و گفت: ما دارای تمدن دیرینه‌ای هستیم و دنیا اذعان دارد که ما در عرصه‌های مختلف نقش آفرین بودیم، امروز نیز باید این راه را ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: یکی از وظایف و دستورکارهای کمیسیون ساختار دانشگاه، بازبینی ردیف استخدام واحدهاست که این امر نیز در حال رسیدگی است، ما نیز باید تلاش کنیم نیروی خوب را شناسایی و جذب نماییم. همچنین در فرایند بازتوزیع فضاها که به همت کمیته ویژه‌ای در حال انجام است فضاهای مورد نیاز دانشکده علوم ریاضی بزودی تامین خواهد شد.

وی، در پایان از آمادگی دانشگاه برای حمایت و تجهیز آزمایشگاه مدیریت ریسک با هدف رفع نیاز جامعه و مرجعیت علمی دانشگاه خبر داد. رئیس دانشگاه بر تقویت ارتباط با دانشجویان در این ایام و پاسخگو بودن به مسائل آنها تاکید نمود و افزود: وظیفه داریم کارها و وظایفمان را به درستی انجام دهیم.

دکتر حاجی ابوالحسن، سرپرست دانشکده علوم ریاضی؛ ضمن خیرمقدم بیان داشت: امیدواریم با حسن تدبیر مسئولان دانشگاه بتوانیم مسائل دانشکده را رفع کنیم. ایشان با بیان اهمیت علوم ریاضی گفت: هیچ جنبه‌ای از فعالیت بشری را نمی توانیم پیدا کنیم که ریاضیات در آن نقش نداشته باشد و پایه اکثر رشته‌های دانشگاه بر اساس ریاضیات است. وی سپس به ارائه گزارشی در خصوص تاریخچه، معرفی گروه‌ها و اعضای دانشکده، پتانسیل‌های موجود دانشکده برای انجام امور پژوهشی، افتخارات، برنامه 5 ساله دانشکده، نیازهای اصلی دانشکده و فضاهای مورد نیاز تخصصی پرداخت.

دکتر اطاعت، معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه؛ در خصوص وضعیت سرانه فضای در اختیار در سطح دانشگاه و این دانشکده مطالبی را مطرح نمود و از پایان یافتن عملیات عمرانی دانشکده شیمی تا پایان سال جاری و اتمام مراحل سکوبندی این دانشکده، امکان انتقال تجهیزات آزمایشگاهی با هدف تامین فضای مورد نیاز این دانشکده، خبر داد.

دکتر فقهی، مدیر امور هیات علمی؛ توضیحاتی در ارتباط با گزارش سالانه عملکرد دانشگاه ارائه کرد و با ارائه آماری از وضعیت و کیفیت آموزشی واحدهای دانشگاهی، شرایط دانشکده علوم ریاضی نسبت به این شاخص ها را بررسی و تحلیل نمود. وی با اشاره به ویژگی‌های ارزیابی فعالیت‌های علمی در حوزه علوم انسانی افزود: محققان حوزه علوم انسانی اذعان دارند کیفیت در علوم انسانی مهم است و کیفیت را نمی‌توان دقیق و شفاف اندازه‌گیری کرد. اعتقاد داریم هر پدیده کیفی قابل انداره‌گیری است به این منظور در آینده نزدیک شاخص‌هایی را با هدف ارزیابی کیفیت فعالیت‌های حوزه علوم انسانی ارائه خواهد شد.

دکتر شکری، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه؛ گزارشی از مقایسه صورت گرفته با هدف بررسی بروندادهای پژوهشی دانشکده علوم ریاضی با همتایان خود در دانشگاه تهران، ارائه داد و به پیشرفت‌های حاصل شده علمی طی سال‌های اخیر در دانشکده اشاره نمود و هدف از انجام این بررسی‌ها را توفیق فعالیت‌های بهتر در راستای اثرگذاری در جامعه علمی دانست. وی گفت: یکی از راهبردهای اصلی هر دانشگاهی مرجعیت علمی و عملی است؛ در بخش مرجعیت عملی با بررسی آمارها و وضعیت موجود، نیاز به تقویت طرح‌های برون سازمانی این دانشکده داریم.

در ادامه دکتر روحانی، معاون آموزشی دانشکده علوم ریاضی؛ به ارائه گزارشی در خصوص معضلات آموزشی دانشکده اعم از میزان مشروطی دانشجویان در دوره‌های آموزشی پرداخت و از پیامدهای مثبت تجمیع دروس با هدف کاهش این معضل خبر داد. وی افزود: امکان برگزاری کلاس‌های تجمیع شده با ظرفیت بالای 150 نفر در ساختار فیزیکی و فضاهای دانشکده وجود نداشت که با مجازی شدن کلاس‌ها این مهم محقق شد.   

دکتر حجاریان، معاون پژوهشی دانشکده علوم ریاضی؛ دیگر سخنران این نشست اظهار داشت: در راستای ارتباط با صنعت و تقویت پروژه‌های برون سازمانی در 3 حوزه فعالیت می‌کنیم. فعال نمودن آزمایشگاه‌های دانشکده، افتتاح دفترنوآوری و رفتن به سمت فرصت های مطالعاتی صنعتی از جمله اولویت‌های دانشکده است؛ وظیفه اصلی معاونت پژوهشی دانشکده در حال حاضر همین خواهد بود.

در بخش دیگری از این نشست، اعضای هیات علمی دانشکده به بیان مسائل و پیشنهادات خود از جمله نسبت استاد به دانشجو، وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی، افزایش ردیف استخدامی و تسهیل نحوه جذب استادان، توسعه فضای فیزیکی دانشکده، افزایش دسترسی کارشناسان آموزشی دانشکده، تجهیزات و امکانات تخصصی دانشکده پرداختند.

 

 

 

 

 

 

افزودن نظرات