صفحه اصلی
نشست هیات رئیسه دانشگاه شهید بهشتی با دکتر قاسمی، همسر شهید دکتر شهریاری
  • 40254 بازدید

 

به‌مناسبت یازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، نشست هیات رئیسه دانشگاه شهید بهشتی با دکتر قاسمی، همسر شهید دکتر شهریاری؛ 9 آذر 1400 در محل دانشکده هسته‌ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی؛ در این نشست که به صورت لایو از اینستاگرام روابط عمومی دانشگاه پخش می‌شد، با عرض تسلیت سالگرد شهادت شهید شهریاری گفت: امروز هیات رئیسه به نمایندگی از همه اعضای دانشگاه برای عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطر آن شهید والامقام در دانشکده هسته‌ای حاضر شده است؛ ای کاش شرایط مناسب بود تا این محفل را با حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دوستداران شهید شهریاری برگزار می‌کردیم.

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه؛ با تسلیت سالروز شهادت دکتر شهریاری تاکید کرد: اگر گل وجود دکتر شهریاری پرپر شد اما عطر وجود او در دانشگاه ماندگار است. دانشگاه شهید بهشتی به حضور این شهید والامقام مفتخر است. همه افرادی که دکتر شهریاری را از نزدیک می‌شناختند متفق‌القول اذعان دارند ایشان در حوزه اخلاق، علم و ایمان اسوه بودند و بعد از شهادت نیز شهرتشان عالم‌گیر شد.

رئیس دانشگاه، با تجلیل از صبر و بردباری دکتر قاسمی، همسر شهید شهریاری گفت: این بانوی دانشمند با تواضع و متانت در ترویج آرمان‌های شهید عزیز تلاش می‌کند و دانشگاه شهید بهشتی با حضور ایشان به عنوان عضو هیات علمی غرق سرافرازی است.

دکتر بهجت قاسمی، همسر شهید شهریاری و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هسته‌ای در سخنانی خطاب به جوانان گفت: در زندگی با مجید آموزه‌هایی را آموختم که در شهادت ایشان کمک حالم بود؛ ادبیات فکری ایشان براین اصل تعریف شده بود که «ما مکلف به انجام وظیفه هستیم و باقی را باید به خدای رحمان بسپاریم»، ایشان زندگی را بر این اصل پیش برد. آرامش عجیبی داشت، آنچه که برای ایشان اهمیت داشت وظیفه بود نه نتیجه. از ایشان یاد گرفتم که برای اینکه انسانِ سرافراز باشیم باید هزینه آن را پرداخت کنیم؛ شهادت دکتر را در این معنا می‌بینم که هدفی داشت و خون ایشان هزینه این هدف بود.

در ادامه دکتر آقامیری، رئیس دانشکده هسته‌ای، دکتر فقیهی، مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و حجت‌الاسلام و المسلمین رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری دردانشگاه در سخنانی سالگرد دکتر شهریاری را تسلیت گفتند و ویژگی‌ها و خصائل این شهید والامقام را برشمردند.

افزودن نظرات