صفحه اصلی
کلینیک مرکز مشاوره و آموزش‌های اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد
  • 23515 بازدید

طی مراسمی با حضور دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه، کلینیک مرکز مشاوره و آموزش‌های اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، دوشنبه 11 اسفند 1399 افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بخش مشاوره و آموزش‌های اجتماعی در دانشگاه گفت: دانشگاه شهید بهشتی در این حوزه‌ها بیش از این باید فعال باشد و باید فعالیت ها در سطح ملی پیگیری شود. جامعه به شدت به خدمات مشاوره نیاز دارد و دانشگاه شهید بهشتی می‌تواند بسیار موثر عمل نماید و پاسخگوی بخشی از این نیاز جامعه باشد.

دکتر نصیری، با آسیب‌شناسی جذب نیرو در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در گذشته دقت لازم را برای جذب نیرو نکرده‌ایم؛ جدب نیرو باید براساس نیاز صورت گیرد. باید به کسب درآمد در آموزش عالی بیشتر توجه نماییم و باید برای آن برنامه‌ای منطقی داشته باشیم. دانشگاه باید به جامعه خدمات دهد و از جامعه در برابر این خدمات در حد معقول درآمد کسب کند تا این درآمد را صرف ارتقاء زیرساخت های دانشگاه نماید. امکانات خوبی داریم، جزء دانشگاه های تراز اول کشور هستیم و می توانیم در ارائه خدمات به جامعه و صنعت موفق عمل نماییم.

دکتر صفاری‌نیا، سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم؛ فعالیت دانشکده روانشناسی، پژوهشکده‌های مغز و علوم شناختی و خانواده را امتیاز مهم و نقطه قوت دانشگاه شهید بهشتی دانست و از تلاش‌های چشمگیر دانشگاه شهید بهشتی در دوران کرونا تقدیر نمود و افزود: حمایت بیرونی و داخلی، سواد سلامت روان و مداخلات درمانی عوامل سه‌گانه مهم در حوزه مشاوره است. مداخله افزایش سلامت روان با امکانات و ظرفیت زیرساختی دانشگاه شهید بهشتی بر بستر مجازی، می‌تواند در سطح ملی تاثیرات زیادی داشته باشد.

 

دکتر واعظی، معاون فرهنگی و اجتماعی؛ فعالیت مرکز مشاوره را  کاری تخصصی خواند و پیشرفت این مرکز را حاصل همدلی همکاران دانست و بر جذب مددکار اجتماعی تاکید کرد و گفت: این مرکز نیاز به حمایت ویژه دارد؛ برای بالا بردن کیفیت مشاوره باید هزینه و بودجه این بخش افزایش یابد.

 دکتر مظاهری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی؛ بهره‌گیری از تخصص و خدمات مددکار اجتماعی را در چرخه کامل سلامت روان، یک اصل مهم و موثر عنوان کرد.

دکتر نظربلند، مدیر مرکز مشاوره و آموزشهای اجتماعی؛ گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز ارائه داد و گفت: تدوین و انتشار، بسته‌های آموزشی مکتوب؛ تهیه کتابچه، بروشور، لوح فشرده و گاهنامه‌های بهداشت روانی؛ برپایی غرفه‌های آموزشی در مناسبت‌های مرتبط و برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد روانشناختی از جمله فعالیت‌های این مرکز است. بخش قابل ملاحظه‌ای از خدمات مرکز مشاوره و آموزشهای اجتماعی در قالب کارگاههای آموزشی به صورت حضوری، آنلاین و وبينار ارائه می‌شود.

وی، با اشاره به خدمات مرکز مشاوره در دوران کرونا تصریح کرد: انتشار بروشور، برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین و تهیه پادکست و کلیپ از اقدامات آموزشی روانشناختی انجام شده در دوران کرونا است. مرکز مشاوره و آموزش‌های اجتماعی دانشگاه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا خدمات خود به سه روش مشاوره آنلاین، مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری ویژه فقط دانشجویان ساکن تهران ارائه می نماید.

 

افزودن نظرات