انجمن علمی دانشجویی مکانی است برای تمرین داوطلبانه فعالیت‌های علمی در قالب کار گروهی؛ دانشجویان با اهداف علمی و تخصصی گرد هم می‌آیند و با فعالیت در انجمن‌های علمی ضمن ترویج و تعمیق فضای علمی در دانشگاه‌ها، زمینه رشد خود را نیز فراهم می‌آورند. انجمن علمی ضمن آن که امکانی است برای تعمیق و ترویج علم در فضای دانشگاه، فرصتی برای پیاده‌سازی آموخته‌ها و مشاهده نتایج آن در عمل نیز هست. بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که دانشجوی فعال در انجمن‌های علمی را فردی بدانیم که بمراتب نسبت به هم‌کلاسی‌های خود توانمندتر و باتجربه‌تر است؛ توانمندی‌هایی از جمله: مهارت کارِگروهی، مهارت تبدیل ایده به عمل، مهارت ارتباط، مهارت مدیریت و اجرا، مهارت تامین هزینه‌های مالی، مهارت هم‌اندیشی، آزاداندیشی و تفکر انتقادی و چنین توانمندی‌ها و مهارت‌هایی است که خروجی دانشگاه‌ها را در عمل شایسته‌تر و توانمندتر می‌سازد.
      اداره انجمن‌های علمی دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر دارای 75 انجمن علمی فعال در رشته‌های مختلف می‌باشد. هر ساله دانشجویان در انتخابات انجمن‌های علمی شرکت و پنج نفر عضو منتخب در بخش‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، نوآوری و خلاقانه، اختراع، مسابقات علمی، بازدید‌های علمی، برگزاری سمینارهای تخصصی ملی و بین‌المللی، کارگاه‌های آموزشی و ... فعالیت می‌نمایند. همچنین اعضا هرساله در جشنواره‌های بین‌المللی حرکت و ملی ایده شو که در سطح کشوری از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود شرکت و افتخاراتی را نصیب خود و دانشگاه می‌نمایند.
      هر ساله همزمان با برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی به ازاء هر انجمن یک استاد مشاور نیز انتخاب و در طول سال اعضای انجمن را همراهی خواهند نمود. ​​​​​​​

خانم ششپری
رئیس اداره انجمن های علمی دانشجویی

تلفن:   22431609- 29902662
​​​​​​​ایمیل: anjomanelmi.sbu1@gmail.com​​​​​​​
​​​​​​​دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی
کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی

​​​​​​​​​​​​​​سوابق:

کارشناس مسئول مکاتبات اداری اداره خوابگاه‌ها              1388-1383
رئیس اداره خوابگاه‌ها                                                  1390-1388
کارشناس مسئول مرکز مشاوره                                        1396-1391
رئیس اداره انجمن‌های علمی                                       1397 تاکنون

​​​​​​​
  1. باستان شناسی

  2. مطالعات منطقه‌ای

  3. زبان شناسی

  4. زبان انگلیسی

  5. فلسفه

  6. زیست فناوری

  7. الهیات و تاریخ تمدن

  8. الهیات و فلسفه و کلام

  9. مرمت

  10. علوم مکانی

  11. مهندسی علوم و صنایع چوب و کاغذ

  12. تکنولوژی و آبادانی روستاها

  13. مکاترونیک

  14. عمران

  15. مکانیک

  16. برق عباسپور

  17. آموزش شهروندی

  18. مدیریت IT

  19. ناوبری و هدایت وسایل پرنده

  20. فیزیک ذرات بنیادی

  21. حقوق محیط زیست

  22. علم و فناوری

  23. فتونیک و پلاسما

  24. اتیسم

  25. سلول‌های بنیادی

  26. نقشه‌برداری

  27.  خانواده درمانی       

  28. زبان و ادبیات روسی

  29. ادبیات فارسی

  30. جغرافیا         

  31. اقتصاد

  32. مهندسی برق ولنجک        

  33. ادبیات عربی 

  34. جامعه شناسی

  35. حسابداری    

  36. مهندسی پزشکی     

  37. علم اطلاعات و دانش‌شناسی       

  38. معماری        

  39. زیست‌شناسی         

  40. کارآفرینی    

  41. علوم تربیتی  

  42. ریاضی         

  43. مطالعات معماری ایران       

  44. شهرسازی    

  45. الهیات و عرفان تطبیقی

  46. MBA

  47. حقوق خانواده        

  48. مدیریت پروژه و ساخت    

  49. معارف اسلامی       

  50. مهندسی هسته ای

  51. رباتیک

  52. معماری منظر

  53. علوم ورزشی

  54. هوافضا

  55. مشاوره

  56. شیمی

  57. تاریخ

  58. علوم سیاسی

  59. روان شناسی

  60. فناوری معماری

  61. مهندسی کامپیوتر

  62. زبان و ادبیات فرانسه

  63. گیاهان و مواد اولیه دارویی

  64. علوم کامپیوتر

  65. آمار

  66. علوم شناختی

  67. زبان چینی

  68. زمین شناسی

  69. نانو

  70. علوم محیطی

  71. حقوق

  72. فیزیک

  73. زبان آلمانی

  74. IEEE

  75. مدیریت

  76. بازسازی پس از سانحه

  77. اعجاز قرآن​​​​​

 1-  صدور مجوز برای اجرای درخواست برنامه‌های دانشجویی

 ​​​​​​​2- دریافت آثار دانشجویان برای شرکت در جشنواره حرکت
  1. صدور گواهی همکاری برای اعضای فعال انجمن‌های علمی  

4.برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی




 
 
  1. ​​​​​​​تکریم ارباب رجوع ​​​​​​​
  2. برنامه‌ریزی و برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی
  3. برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و اساتید مشاور
  4. برنامه‌ریزی و برگزاری انتخابات اعضای شورای اجرایی و دبیر شورای اجرایی 
  5. هماهنگی برگزاری نشست‌های مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی با اساتید مشاور
  6. هماهنگی برگزاری نشست‌های مشترک معاونت فرهنگی با دبیران شورای اجرایی و اعضای مجمع
  7. برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره داخلی حرکت (افتتاحیه بخش نمایشگاهی، داوری بخش رقابتی)
  8. برنامه‌ریزی برای حضور تیم دانشجویی درجشنواره بین‌المللی حرکت
  9. برنامه‌ریزی برگزاری مراسم جشن شروع فعالیت‌های انجمن‌های علمی
  10. جمع‌آوری آثار دانشجویان، پایش و آماده‌سازی برای بارگزاری در سامانه جشنواره ملی وزارت علوم
  11. ثبت آثار در سامانه جشنواره ملی وزارت علوم
  12. پیگیری برای برگزاری جلسات کمیته داخلی نظارت بر عملکرد انجمن‌ها
  13. پیگیری برای برگزاری جلسات کمیته حمایت و نظارت دانشگاه
  14. برقراری ارتباط با کارشناسان اداره کل فرهنگی وزارت علوم
  15. برقراری ارتباط با مسئولین مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه
  16. برقراری ارتباط با کارشناسان صندوق رفاه دانشجویان
  17. برقراری ارتباط با بخش‌های صنعتی بیرون از دانشگاه جهت همکاری انجمن‌های علمی با آنها
  18. برقرای ارتباط با دانشکده‌ها برای همراهی بیشتر با اعضای انجمن‌های علمی
  19. برنامه‌ریزی برای توسعه ظرفیت‌های انجمن علمی

 

اخبار انجمن های علمی دانشجویی