صفحه اصلی
نشست “جهان پس از وعده صادق” با حضور استاد حسن رحیم پور ازغدی برگزار شد
  • 6303 بازدید

نشست جهان پس از وعده صادق با حضور استاد حسن رحیم پور ازغدی در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت از ساعت ۱۵  در تالار مولوی-دانشکده ادبیات و علوم انسانی توسط انجمن اسلامی دانشجویان (عضو دفتر تحکیم وحدت) با همکاری بسیج دانشجویی با حضور  برگزار شد.

دکتر رحیم‌پور ازغدی در نشست «جهان پس از وعده صادق» گفت، صد‌ها استاد و دانشجو را در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت کردند. طبق آمار رسمی ۵۰۰-۶۰۰ استاد و دانشجو را در آمریکا طی چند روز اخیر بازداشت کردند و طبق آمار غیررسمی نزدیک دو هزار نفر را بازداشت کردند. مقامات آمریکایی اعلام می‌کنند اسرائیل ناموس آنهاست و گفتند تک تک استادان و دانشجویان باید از دانشگاه اخراج شوند و هیچ کمپانی دولتی یا خصوصی حق ندارد آن‌ها را استخدام کنند.

وی گفت، رژیم صهیونیستی تا الان ناموس استعمار غرب بوده است. رژیم صهیونیستی نماد و سنبل هسته اصلی استعمار غرب در جهان اسلام و بلکه کل جهان است. بعضی‌ها فکر می‌کنند اسرائیل یک کشور معمولی است، ولی اسرائیل یک کشور نیست، به هیچ وجه هم معمولی نیست. صهیونیسم یک ایدئولوژی نژادپرست ذاتا مستکبر است که صاحب رسانه و ثروت است. در روز دوم جنگ حماس با اسرائیل همه سران آمریکا و کشور‌های اروپایی پای کار آمدند و گفتند در کنار اسرائیل هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «جهان پس از وعده صادق»: حکومت آمریکا دست سرمایه داران یهود است. بزرگترین میلیاردهای آمریکایی یا یهودی هستند یا مسیحی صهیونیست. هر دو جناح ها در آمریکا و انگلیس در زمان انتخابات به اسرائیل می روند و با آنها بیعت می کنند. کارخانه های اصلی اسلحه سازی آمریکا دست یهودیان صهیونیستی است. مواد مخدر و هالیوود هم به دست صهیونیست‌‌ها مدیریت می شود.

رحیم‌پور ازغدی گفت، اسرائیل سقوط کند همه حکومت‌های وابسته خائن سقوط می‌کنند، وقتی رهبر انقلاب گفتند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید شاید تا ۷-۸ ماه پیش شاید بعضی‌ها شک داشتند و خودشان می‌گفتند یک امیدی هست، ولی الان همه می‌گویند حتی ۲۰ سال هم زیاد است. صهیونیست‌ها همین الان هم فرو پاشیدند. فروپاشی اسرائیل یعنی فروپاشی استعمار غرب در جهان اسلام بعد از دو قرن جنایت و غارت. شبی که عملیات وعده صادق انجام شد بین ۱۰-۲۰ حکومت دیوار دفاعی تشکیل دادند تا موشک‌ها و پهپاد‌های ایران به اسرائیل برخورد نکند، ولی نتوانستند. دو پایگاه مهم نظامی اسرائیل با خاک یکسان شد. تاریخ به بعد از هفتم اکتبر و قبل هفتم اکتبر و بعد از عملیات وعده صادق و قبل از عملیات وعده صادق تقسیم شده است.

دکتر رحیم‌پور ازغدی گفت تا وقتی که ارزش و اعتبار پایان‌نامه‌ها به بودن چند اسم خارجی داخل آن باشد نمی‌توان گفتمان‌سازی کرد. دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما در گفتمان سازی قوی و به روز عمل نکردند. وقتی پایان نامه می‌نویسید مخصوصا در رشته علوم انسانی، جرات نمی‌کنید که به ۴۰-۵۰ تا اسم غربی ارجاع ندهید. بومی سازی اگر به معنای این باشد که افکار غربی‌ها را به فارسی یا زبان بومی بگوییم، این بومی سازی نیست وابسته سازی است. بومی سازی یعنی اگر کسی در شرق و غرب حرف حسابی زده باید مناسب با واقعیات امروز جامعه خود و مبانی فکری خود باشد.

​​​​​​​

افزودن نظرات