صفحه اصلی
بازی اتاق فرار آموزشی: فرصتی برای آشنایی نو دانشجویان با دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
  • 2475 بازدید

روز دوشنبه 8 آبان 1402، رویدادی به منظور آشنایی اولیه نودانشجویان رشته‌های کارشناسی علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی، با محیط و امکانات این دانشکده، اطلاعات تحصیلی، و به طور کلی معارفه غیر رسمی دانشجویان توسط جمعی از دانشجویان علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی با راهنمایی دکتر بهار بندعلی، عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی و دبیر علمی این رویداد شکل گرفت.

این رویداد توسط آزمایشگاه «بازی و فناوری‌های پیشرفته یادگیری»، «انجمن علمی-دانشجویی علوم‌ تربیتی»، «واحد نوآور نهال» و حمایت و همراهی معاونت پژوهشی، مرکز نوآوری، معاونت آموزشی، آزمایشگاه روانشناسی، مدیریت اجرایی، و سایر واحدهای دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و همچنین مرکز مشاوره و آموزش‌های اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

در بخش اول این بازی، نو دانشجویان با حل معماهای مختلف، به چالش کشیده شدند تا از مکانی که به عنوان «اتاق فرار» تعریف شده بود، خارج شوند. این تجربه نه تنها برای سرگرمی بلکه به منظور ارتقای احساس مثبت نسبت به همکلاسی‌ها و دانشکده و دانشگاه در نو دانشجویان طراحی شده بود.

در بخش دوم بازی، نو دانشجویان بر اساس نقشه‌ای که از پیش تعیین شده بود، با کادر اداری و اجرایی و اساتید دانشکده، و برخی از ویژگی‌های دوره‌ تحصیلی خود آشنا شدند. این فعالیت با هدف تسریع در آشنایی و ارتباط اولیه بین نو دانشجویان و کادر اداری، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشکده انجام شد و به آن‌ها اطلاعات کاربردی درباره مسیر تحصیلی ارائه کرد.

آشنایی نو دانشجویان با دانشکده از طریق بازی اتاق فرار آموزشی تجربه‌ای جذاب و آموزنده برای آن‌ها به ارمغان آورد و این رویداد نمونه‌ای از همکاری موثر بین دانشگاه و دانشجویان به منظور بهبود تجربه تحصیلی آن‌ها بود.

افزودن نظرات