صفحه اصلی
کسب رتبه اول در نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات
  • 4499 بازدید

جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات در فروردین 1401 به همت «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» و با مشارکت و همکاری «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری»، «صندوق نوآوری و شکوفایی»، «سندیکای صنعت مخابرات ایران» و «بزرگترین شرکت‌های صنعت مخابرات کشور» آغاز به کار کرد و در جریان آن، طرح‌ها و ایده‌های متنوعی در حوزه‌های ارتباطات رادیویی، ارتباطات نوری، زیرساخت اطلاعاتی و سرویس‌های پایه و خدمات کاربردی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اختتامیه نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات عصر چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با حضور معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، قائم مقام مدیرعامل همراه اول و رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.

گفتنی است حمایت‌های این جشنواره شامل دو بخش «مادی» و «معنوی» بود که در بخش مالی حمایت تا سطح 20 میلیارد تومان از طرح‌ها و ایده‌های برتر را در بر می‌گرفت و در بخش معنوی نیز زمینه همکاری با بزرگترین شرکت‌های صنعت ارتباطات، تضامین خرید، راهبری صنعتی و تخصصی را برای شرکت کنندگان به ارمغان می‌آورد.

معرفی پلتفرم منتخب

در این جشنواره، «دستیار دیجیتال انتخاب آگاهانه محصولات غذایی»، رتبه نخست سرویس‌های پایه و خدمات کاربردی بخش هوش مصنوعی را کسب نمود. دکتر پرستو علیخانی و دکتر مجتبی وحیدی‌اصل از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، بنیان‌گذاران این پلتفرم هستند.

این دستیار دیجیتال، با هدف ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به محتویات مضر، مفید، و فراسودمند محصولات غذایی ایران توسعه یافته است. انتظار می­رود از این طریق، سبک زندگی سالم را در میان مصرف­کنندکان ترویج داد تا آگاهانه و مطابق محدودیت­های خود تصمیم­گیری کنند. بطورکلی، این پلتفرم با اسکن بارکد محصولات، اطلاعات مفید، مضر، و فراسودمند هر محصول غذایی را بلافاصله نمایش می‌دهد؛ امکان مقایسه دو محصول غذایی چهت انتخاب سالم­تر وجود دارد؛ امکان هشدار و شخصی­سازی پردازش اطلاعات محصولات بر اساس محدودیت یا ترجیحات غذایی کاربران (قند-چربی-نمک) فراهم است؛ و سبک انتخاب­های کاربران پس از هر بار مراجعه به بخش پروفایل تحلیل می‌شود. ضمناً، توصیه محصولات جایگزین سالم­تر بدون وابستگی به برندهای تولیدکننده غذایی و صرفاً بر اساس امتیاز آن محصول ارائه می‌شود.

 

افزودن نظرات