صفحه اصلی
 حضور تیم ملی گلبال مردان در دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی‎
  • 242 بازدید

تیم ملی گلبال مردان ایران که سال گذشته با کسب قهرمانی مقتدرانه مسابقات قهرمانی آسیا در هانگژو چین موفق به کسب سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شده بود، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت 1403جهت ارزیابی آمادگی جسمانی و همچنین ارزیابی احتمال بروز آسیب، با هدف آماده سازی برای حضور در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، در آزمایشگاه دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی حضور یافتند.

ورزشکاران در سه مرحله ترکیب بدن، تعادل و قدرت مورد ارزیابی قرار گرفتند و احتمال بروز آسیب ورزشکاران با جدیدترین دستگاه ها و همچنین به روز ترین متد های اجرایی بر اساس مطالعات علمی مورد استفاده در دنیا، مورد ارزیابی قرار گرفت.

نکته قابل توجه در بحث ارزیابی ورزشکاران نخبه این است که علاوه بر ارزیابی آمادگی جسمانی عمومی ورزشکاران، بایستی آمادگی ورزشکار در اجرای الگو های حرکتی پرتکرار رشته ورزشی مورد نظر نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در رشته گلبال پرتکرارترین الگوی مورد استفاده ورزشکاران، حرکت فلکشن مفصل شانه می باشد که با استفاده از تکنیک انقباض ایزوکنتیک مورد سنجش قرار گرفت. از طرفی به منظور احتمال بروز آسیب و بررسی تناسب عضلات موافق و مخالف در این الگوی حرکتی، حرکت اکستنشن مفصل شانه نیز با استفاده از همین تکنیک انقباضی مورد سنجش قرار گرفت. نتایج این آزمون ها پس از تجزیه و تحلیل توسط تیم متخصصین دانشکده به کمیته پارالمپیک ارائه خواهد شد.

دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی حامی علمی کاروان پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس می باشد و از خداوند متعال برای این ورزشکاران آرزوی قهرمانی دارد.

افزودن نظرات