Faculty Profile

ساسان بالغی زاده

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/09/28

ساسان بالغی زاده

ادبیات و علوم انسانی / زبان و ادبیات انگلیسی

Theses Faculty

رساله های دکتری

  1. مطالعه تاثیر انواع حاشیه نگاری بر درک مطلب خواندن، سطوح آگاهی و یادگیری فرم های دستوری هدف توسط زبان آموزان ایرانی
    سیده فائزه حسینی الست 1402
  2. بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی نسبت به مفهوم رشد حرفه ای و ارتباط آن با فرسودگی معلم
    لیلی امیری شایسته 1401
  3. ادراک مهمترین خطاهای نگارشی زبان آموزان ایرانی توسط مدرسان وموثر بودن بازخوردهای اصلاحی مورد استفاده جهت برطرف ساختن آنها: بررسی اعتقادات و عملکرد مدرسان
    الناز گلدوز 1400
  4. بررسی تاثیر اجرای تدریس تامل محور و استراتژی های ارزیابی تامل محور در کلاس های زبان عمومی با اهداف دانشگاهی: مطالعه ای چند وجهی
    رویا وفائی مهر 1399
  5. بررسی نقش مولفه های خاص و غیر خاص دانش زبانی در درک مطلب خواندن زبان دوم: مطالعه ای با رویکرد مدل سازی معادله ساختاری در دو سطح بسندگی
    امین رئیسی وانانی 1399
  6. بررسی عوامل مربوط به دشواری واژگان تخصصی گرامر زبان انگلیسی و تعیین شاخص دشواری آنها
    مهرداد یوسف پوری نعیم 1395
  7. تاثیر آموزش پردازشی بر شناسایی و تولید وندهای اشتقاقی زبان انگلیسی در دوسطح توانایی زبانی
    آرش سحرخیز عربانی 1394

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. بازنمایی ارزش های صلح در کتاب های درسی زبان انگلیسی مدارس دولتی و موسسات آموزش زبان های خارجی در ایران
    هومن محمدزاده 1403
  2. حس خود کارآمدی و هوش هیجانی به عنوان عوامل پیش بینی کننده رضایتمندی شغلی در میان معلمان زبان انگلیسی ایرانی
    آرمان جولا 1402
  3. مطالعه شکاف های توجه در کلاس های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    مروارید محمدی 1402
  4. نقش اضطراب و ملالت در پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در میان دانش آموزان ایرانی
    مریم حسین زادگان 1402
  5. بررسی میزان برداشت معلمان و زبان آموزان انگلیسی ایرانی از روش تدریس ارتباط محور
    آندیا درانی 1401
  6. بررسى میزان استقلال در یادگیرى دانشجویان رشته زبان انگلیسى در کلاس هاى برخط در دوران همه گیرى بیمارى کووید 19
    مهسا رفیعی 1401
  7. تاثیر به کارگیری چارچوب یادگیری فعال بر درک مطلب مهارت خواندن فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
    محمدمهدی نجیب زاده وامق آبادی 1401
  8. بررسی تاثیر آموزش نقادانه بر شکل گیری هشیاری نقادانه: مطالعه موردی بر زبان آموزان انگلیسی ایرانی
    علیرضا آقائی 1401
  9. بررسی تاثیرات متفاوت بازخورد اصلاحی کتبی در به کار بردن زمانهای روایی در نگارش زبان آموران انگلیسی ایرانی
    سامان حسن آیادی 1400
  10. نگرش زبان اموزان انگلیسی بعنوان زبان خارجی نسبت به رمزگردانی در کلاس های چند زبانه
    سهیلا اسلامی 1400
  11. مطالعه برداشت معلمان زبان انگلیسی ایرانی دارای مدرک بین المللی تدریس زبان انگلیسی از اصول تدریس تکلیف-مدار
    محمدهادی فدائی مولودی 1400
  12. مهارت و سواد دیجیتالی و برداشت معلمان ایرانی نسبت به تلفیق فناوری و ارتبا طات در کلاسهای موسسات اموزش زبان انگلیسی
    مهسا دست افکن 1400
  13. مطالعه ارتباط بین کفایت مدرسان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و نگرش آنها نسبت به حرفه معلمی
    کمند رمضان نژاد 1400
  14. بررسی تغییرات در نگرش معلمان ایرانی زبان انگلیسی در دوره های پیش از خدمت در خصوص آموزش و یادگیری زبان انگلیسی
    سمیه سبزعلی 1399
  15. مطالعه ی برجسته ترین راهبرد های مورد استفاده برای یادگیری واژگان در میان زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    غزل بهرامی 1399
  16. مطالعه ی مقایسه ای رسمیت متن در مقالات نوشته شده به زبان انگلیسی در حوزه ی زبانشناسی کاربردی توسط پژوهشگران ایرانی و انگلیسی زبان
    فریا اسدی 1399
  17. تاثیر بافت مندی بر یادگیری واژگان آکادمیک انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی
    روح اله کشتکار 1399
  18. بررسی رابطه بین نگرش زبان آموزان به خوداتکایی و به کارگیری راهکارهای یادگیری در میان زبان آموزان ایرانی
    فائزه السادات داعی نژاد 1399
  19. بررسی نقش دانش موضویی در بالا بردن تمایل به برقراری ارتباط میان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
    مینا حسامی ذکائی 1398
  20. ارتباط بین حجم واژگان و آگاهی از ساختار واژگانی در میان زبان آموزان با اهداف دانشگاهی در ایران
    زهراسادات موسوی مرام 1398
  21. مطالعه کمی و کیفی رابطه بین خوداتکایی معلم و فرسودگی شغلی در میان مدرسان زبان انگلیسی ایران
    رویا رحیمی 1398
  22. پژوهش ترکیبی با رویکرد تاثیر بازخوردهای اصلاحی بر مهارت نوشتاری دانش آموزان زبان انگلیسی با اضطراب زیاد و کم و اولویت های آنها
    فرزانه رسولی 1397
  23. بررسی رابطه دیدگاه خودکارآمدی مدرسان ایرانی درس انگلیسی با اهداف دانشگاهی، دانش فنی آنها و سطح عملکرد دانشجویان در رشته های مختلف
    اسماء محمدی 1397
  24. تاثیر آموزش راهکار محور بر مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی
    رویا جعفری 1396
  25. مطالعه تاثیر بازخورد اصلاحی مستقیم به کمک رایانه بر میزان موفقیت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی در کاربرد همنشینی واژگانی و دستوری
    زهرا گل سرخی 1396
  26. تاثیر آموزش توالی های فرمول واره ای با تمرینات بازیابی فاصله دار بر شیوایی بیان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    سمانه شفیعی 1396
  27. بررسی تاثیر آموزش زبان انگلیسی از راه دور بر استقلال و انگیزه زبان آموزان در ایران
    نگار حاجی محمدحسن 1395
  28. مطالعه موردی دانش آموزش محتوا در بافت آموزشی ایران
    فاطمه کریمی سطلسری 1395
  29. مطالعه رابط بین تمایل به برقراری ارتباط و عملکرد نگارش زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی روی موضوعات انتخاب شده توسط زبان آموزان و مدرسان
    ملیحه منظم اسماعیل پور 1395
  30. مطالعه تاثیر تمرینهای مبتنی بر درونداد، برونداد و ترجمه بر فراگیری زمانهای حال در میان زبان آموزان نوجوان ایرانی زبان انگلیسی
    علیاء هادی علی الترکی 1395
  31. بررسی عناصر فرهنگی در کتاب های درسی مورد استفاده در مدارس دولتی ایران در مقایسه با کتاب های مورد استفاده در یک موسسه زبان انگلیسی
    فاطمه مرتضوی 1395
  32. تاثیر برجسته سازی درونداد آموزشی بر یادگیری واژگان آکادمیک و خواندن و درک مطلب دانشجویان ایرانی در کلاس های زبان عمومی و پیش نیاز
    شهریار یزدان جو 1394
  33. رابطه بین سبک های یادگیری و راهکارهای یادگیری زبان در میان دانشجویان مقطع کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی
    علیرضا سجادی پور 1394
  34. رابطه بین خود سیستم انگیزشی زبان دوم و کاربرد راهکارهای یادگیری زبان در میان دانشجویان مقطع کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی
    رامین احمدی 1394
  35. بررسی ویژگی های تعامل بین زبان آموزان در یک بازی چندنفره رقابتی انلاین
    اشکان عابدی 1394
  36. مطالعه میزان همبستگی میان ترس از نوشتن ، خودکارایی در نوشتن و نوع نگرش به نگارش
    لیلا صادقی کجانی 1394
  37. تاثیر مواد آموزشی برگرفته از مطالب واقعی برسطح انگیزه زبان آموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    سیده سارا سید مدقالچی 1394
  38. بررسی برداشت مفهوم استقلال فراگیر از دیدگاه معلمان وزبان آموزان در ایران و ترکیه
    مریم مقیمی 1394
  39. مقایسه تاثیر بازخورد فرازبانی شفاهی و کتبی در پیشرفت مهارت نگارش زبان آموزان ایرانی
    پرستو نمازی فرد 1394
  40. تاثیر یادگیری پروژه مدار بر درک مطلب خواندن دانش آموزان دبیرستان
    مرضیه عابدی 1394
  41. مطالعه تطبیقی بین معلمان و زبان آموزان زبان انگلیسی اهل ترکیه و ایران در خصوص برداشت شان از انگلیسی به عنوان زبان بین اللمللی
    لیلا اصغری 1394
  42. مطالعه برداشت معلمان زبان انگلیسی آموزشگاههای زبان ایران از فنون مدیریت کلاس درس
    معصومه کوکبی 1394
  43. مقایسه ارزیابی کتاب درسی پیش دانشگاهی انگلیسی با اهداف ویژه
    ایران کاشانی ز اده 1394
  44. تاثیر کار دونفری بریادگیری واژگان
    عسل ارشدی 1394
  45. تاثیر آموزش واژگان از طریق بافت معنی دار گسترده در توانایی واژه آموزی زبان آموزان سطح متوسط
    علی نصیری خصال 1394
  46. بررسی ارتباط بین عمق دانش واژگانی و دامنه دانش واژگانی با درک شنیداری در میان زبان آموزان ایرانی در سطوح مختلف توانایی زبانی
    پیام خالدیان 1393
  47. بررسی تاثیر متون طنز و غیر طنز بر یادگیری واژگان در دو سطح متفاوت مهارت زبانی در بین زبان آموزان ایرانی
    طاهره کرم زاده 1393
  48. بررسی ارتباط بین سبک تدریس و هوش عاطفی در بین مدرسان زبان انگلیسی
    مریم شکوری 1393
  49. رابطه بین کارآمدی گروهی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی و برداشت آنان از مفهوم توانمند سازی مدرسان
    الناز گلدوز 1393
  50. رابطه بین خودبسندگی ترس ناشی از ارتباط شفاهی و پیشرفت در مهارت سخن گفتن دانشجویان زبان انگلیسی در ایران
    سیدحمیدرضا طباطبائی 1392
  51. مطالعه ارتباط بین پویایی گروهی و خود بسندگی دانشجویان رشته های غیر زبان انگلیسی ایران
    جلیل مجدم 1392
  52. تاثیر تقویت داده های متنی و توضیحات فرامتنی در یادگیری زمان گذشته ی ساده و گذشته ی استمراری در میان زبان آموزان ایرانی
    حمید مهدیان راد 1392
  53. ترجمه نشانه های گفتمانی در نمایش
    سیدآیدین قرشی علی آباد 1392
  54. بینامتنیت و جهانی شدن در ترجمه متون ادبی : مطالعه تطبیقی
    پریسا بابائی فروتن 1391
  55. تاثیر خود ارزیابی بر خودبسندگی و هدف محوری زبان آموزان ایرانی
    عطیه مصون 1391
  56. مطالعه ارتباط بین تفکر انتقادی زبان آموزان ایرانی و میزان پیشرفت آنان در مهارت خواندن و درک مطلب
    آرمان نصیراحمدی 1391
  57. تاثیر زبان آموزی از طریق کامپیوتر
    علیرضا صفری 1390
  58. تاثیر فعالیتهای آموزشی و آموزش مبتنی بر فرم روی یادگیری حروف اضافه زبان انگلیسی در میان زبان آموزان ایرانی
    گلنار پهلوانی 1390
  59. رابطه بین اضطراب در گوش دادن راهکارهای گوش دادن و عملکرد شنیداری دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی
    محمدرضا دالمن 1390
  60. مطالعه تاثیر مولفه های معنایی بر عمق بخشیدن به دانش واژگانی زبان آموزان ایرانی
    ندا نفیسی 1390
  61. تاثیر فعالیت های برجسته سازی واژگان بر دانش واژگانی دانش آموزان ایرانی دوره متوسطه
    ابراهیم دریائی مطلق 1390
  62. تاثیر بومی سازی متن و فعال سازی دانش زمینه ای بر درک مطلب دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی
    سیاوش رخساری 1390
  63. بررسی تاثیر چهارنوع مختلف شاخص میزان درگیر شدن در فرایند یادگیری و تثبیت یادگیری واژگان در میان زبان آموزان ایرانی
    مریم عباسی شیرین آبادی 1390
  64. تاثیر تدریس ناظر بر کلیشه های شفاهی بر روایی بیان زبان آموزان ایرانی
    رضا جعفری طادی 1390
  65. نقش خلاقیت در توانایی کودکان در نگارش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
    زینب درگاهی 1390
  66. تاثیر استفاده از تکنیک های تدریس و یادگیری وازگان بر توانایی درک و تولید زبان آموزان ایرانی
    ال ناز اولاد رستم 1390
  67. مطالعه رابطه بین سبک های یادکیری و هوش چند گانه در میان زبان آموزان ایرانی
    رز شایقی 1390
  68. دوبله لحجه و زبان سوم در فیلم
    المیرا پویامهر 1389
  69. نقش تفسیر محدود مترجم و تاثیر آن روی خوانش متن ترجمه شده
    مهشید آذرخش 1389
  70. تاثیر تکرار فعالیت و انجام فعالیت مشابه بر توانایی زبانی دانش آموزان
    رضا اسدی 1389
  71. ارتباط اضطراب مهارت استراتژای و خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی
    محمد دهقان 1389
  72. تاثیر توع برجسته سازی در تمرینات وازگانی بر به یاد سپاری و یاد آوری وازگان
    موسی توشه جو 1388
  73. تاثیر پیش ویرایش در کیفیت خروجی ترجمه ماشینی
    مجتبی هاتف 1388
  74. مطالعه تاثیر تعداد واژگان آموخته شده بر درک مطلب زبان آموزان
    محمد گلبین 1388
  75. نقش تولید نوشتاری فی البداهه در ارتقائ سطح توجه به صورت زبان
    فاطمه عرب 1388
  76. راهکارهای انتقال فرهنگ و ایدئو لوزی در ترجمه ادبیات کودکان
    فاطمه رنجوربناب 1388
  77. مقایسه نوع برداشت معلمان زبان آموزش و پرورش و موسسات خصوصی از مقوله تدریس گرامر
    سپیده فرشچی 1388
  78. تحلیل الگوهای درونداد وتعامل زبانی در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی
    محمدرضا فرهادی کیا 1387
  79. مطالعه ایدئو لوزی درکتابهای آموزش زبان مورداستفاده در موسسات خصوصی زبان براساس نظریه انتقادی
    مصطفی جمالی متحد 1387
  80. مطالعه تاثیر فعالیت های باز وکنترل شده برمهارت نوشتن زبان آموزان ایرانی براساس نظریه فرهنگی اجتماعی
    عباس تیمچه معمار 1387
  81. رابطه بین تدریس آشکار و مستتر گرامر بر صحت نوشتاری زبان آموزان ایرانی
    نیلوفر زارعی 1387
  82. آشکارسازی ومتنیت در ترجمه فارسی به انگلیسی
    احمد شریفی 1386
  83. ارتباط بین توانایی زبانی مترجمان و میزان دخالت عادات زبان مادری مترجم در زبان دوم در عمل ترجمه
    مسعود علی محمدملایری 1386
  84. تاثیر روش نوشتاری زبان فارسی بر توزیع واحد
    آذر پاشائی جلال 1386