Faculty Profile

محبوبه عارفی

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/07/06

محبوبه عارفی

علوم تربیتی و روان‌شناسی / علوم تربیتی

Theses Faculty

رساله های دکتری

  1. طراحی الگوی انتقال یادگیری در برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان
    علیرضا فراهانی 1402
  2. آسیب شناسی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته زیست شناسی دانشگاه تعلیم و تربیت شهر کابل و ارائه راهنمای مطلوب برنامه درسی آن.
    وحیدالله عبدالرحیم زی 1402
  3. آسیب شناسی برنامه درسی آموزش علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام
    رضا دادفر 1402
  4. ارزشیابی کیفی-توصیفی دوره ابتدایی در تجربه ی زیسته شرکای برنامه درسی
    حسن رجبی 1401
  5. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی بهسازی معلمان دوره ابتدایی ایران
    محسن عبدالهی 1401
  6. دانش مورد نیاز آموزشگران ریاضی معلمان ابتدایی با تمرکز بر موضوع ضرب و تقسیم کسرها
    کبری بهاءلوهوره 1401
  7. آسیب­ شناسی نظام بازنگری برنامه­ درسی در آموزش عالی ایران
    طاهره ظفری پور 1400
  8. فهم تجربه زیسته دانش آموزان دو زبانه (بلوچی زبان) از آموزش به زبان فارسی و دلالت های آن در طراحی برنامه درسی دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران
    جواد جهاندیده 1400
  9. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی فنی حرفه ای دوره متوسطه مبتنی بر اصول تربیت منش
    یعقوب محمودی حکمت 1399
  10. طراحی الگوی بهینه سازی برنامه درسی رشته علوم تربیتی مبتنی بررویکرد کارآفرینی
    عبدالعارف شجاعی 1398
  11. طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی در نظام آموزش عالی ایران
    محسن چناری 1398
  12. تبیین جایگاه نظریه های تربیتی در تجربه معلمی معلمان ابتدایی
    نجمه سلطانی نژاد 1397
  13. طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی تربیت شهروند جهانی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران
    عباس پورسلیم 1397
  14. ارائه الگوی سیاستگذاری توسعه فناوری اطلاعات در آموزش عالی ایران
    محمد خادمی کله لو 1396
  15. طراحی الگوی برنامه درسی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم خاص دانش آموزان اتیسم
    زهرا عیوضی 1396
  16. طراحی الگوی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران
    فاطمه غلامی 1396
  17. برنامه آموزشی مبتنی بر شایستگی در چارچوب نظام ملی نوآوری مطالعه موردی کارشناسی فناوری اطلاعات
    فرهاد ابراهیم آبادی 1396
  18. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مهارت نوشتن دانش آموزان کم شنوا در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران
    اعظم شریفی 1395
  19. مدل مفهومی برنامه درسی بررویکرد ریبایی شناختی
    داود طهماسب زاده شیخلار 1393
  20. طراحی الگوی ممیزی کیفیت و امکان سنجی اجرای آن در نظام دانشگاهی ایران
    رضا محمدی سیدشکری 1392
  21. مدل توسعه حرفه ای معلمان مراکز تربیت معلم
    مرتضی طاهری 1391

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. بررسی تجارب زیسته معلمان ابتدایی ناحیه شش اصفهان از ارزشیابی توصیفی
    محمدحسین ایروانی 1403
  2. بررسی میزان کاربرد اصول رواشناسی مثبت گرا در برنامه درسی آموزش دوره دوم ابتدایی از منظر معلمان ناحیه 2 شهر خرم آباد
    علی میر 1403
  3. برنامه درسی زیست شده دانش آموزان پایه 12 دبیرستان حلی 1 ( سمپاد) شهر تهران
    سعیده عارفی 1402
  4. بررسی برنامه درسی پنهان درس کار و فناوری پایه نهم دوره اول متوسطه و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دبیران و دانش آموزان
    رقیه کرمی 1402
  5. بررسی اثر بخشی برنامه درسی رشته علوم تربیتی دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان از نظر اساتید و دانش آموختگان این دانشگاه بر اساس الگوی اثر بخشی کرک پاتریک
    مریم صحرائی 1401
  6. بررسی اثربخشی بازی های آموزشی متناسب با اهداف ریاضی پایه سوم دوره ابتدایی
    زهرا ادیب قلعه 1401
  7. بررسی اثربخشی و چالش های برنامه درسی اجرا شده درس هنر دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی منطقه 14 شهر تهران
    نفیسه رهبری نیک 1401
  8. آسیب شناسی کاربرد آموزش مجازی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان استان البرز
    مهتاب خمیس آبادی 1401
  9. چالش های آموزش مجازی (شاد) در برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از دیدگاه معلمان و دانش آموزان شهر ایذه
    محمد محمودی ده کهنه 1401
  10. بررسی میزان اثر بخشی روش یادگیری همیارانه در اموزش مجازی درس زبان انگلیسی دانش آموزان دختر پایه هفتم دوره اول متوسطه شهر تهران
    امیر عزیزی پور 1400
  11. بررسی اثربخشی درس پژوهی در مدارس ابتدایی ناحیه یک و دو شهر شیراز
    سمیرا فرازی 1400
  12. بررسی اثربخشی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه های درسی آموزش عالی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
    حدیث امینیان نصرآبادی 1400
  13. بررسی نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران نسبت به شاخص های برابری جنسیتی در نظام آموزش عالی ایران
    فاطمه ذبیحی 1400
  14. امکان¬سنجی به کارگیری آموزش الکترونیکی ترکیبی غیرهمزمان در یادگیری زبان انگلیسی (از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی مدارس متوسطه دوره اول شهرستان آباده)
    سحر مسعودی 1399
  15. نقش فناوری اطلاعات در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه آموزگاران شهرستان پاکدشت
    لیلا آل حسن 1398
  16. شناسایی نگرش معلمان ابتدایی مدارس هوشمند در رابطه با استفاده از فناوری های آموزشی در برنامه درسی (منطقه 15 شهر تهران)
    زهرا اکبری بین کلائی 1398
  17. بررسی نقش برنامه های درسی دوره کارشناسی رشته های علوم اجتماعی و رفتاری در پرورش قابلیت های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی.
    پریسا نوری 1397
  18. امکان سنجی آموزش از طریق تلفن همراه در دانشگاههای دولتی از منظر اعضاء هیات علمی دانشگاه همدان
    معصومه جدی زاهد 1396
  19. بررسی همخوانی برنامه درسی قصد شده و اجرا شده درس تفکر و پژوهش پایه ششم مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان بهارستان
    هاجر بهرامی شاه بکندی 1396
  20. نگرش معلمان ابتدایی (پایه اول ناحیه دو سنندج) نسبت به تغییر برنامه درسی پایه اول دوره ابتدایی
    سعدی گل سرخی 1396
  21. بررسی نقش برنامه درسی دوره ابتدایی در شکل گیری خلاقیت دانش آموزان دختر ابتدایی مدارس غیر انتفاعی منطقه 6 تهران از نظر معلمان آن مدارس
    هاجر عقیلی 1395
  22. بررسی اثربخشی برنامه درسی پیش دبستانی مهارت های اجتماعی نوآموزان دختر مراکز پیش دبستانی شهرستان ابهر از دیدگاه مربیان و والدین
    پریسا زینلی 1395
  23. بررسی جایگاه مولفه های مهارت های زندگی در محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی مقطع دبستان در سال تحصیلی 95-94
    بهزاد براهوئی 1395
  24. بررسی دیدگاه معلمان دوره ابتدایی (پایه چهارم) درباره استفاده از مولفه های هنر در محتوای برنامه درسی و تاثیر آن در یادگیری دانش آموزان
    فائزه افخمی قادی 1394
  25. بررسی اثربخشی مدارس هوشمند از دیدگاه کلیه دبیران دبیرستان های دخترانه هوشمند شهر تهران
    فاطمه اشرف 1394
  26. امکان سنجی بین المللی شدن دانشگاه های دولتی شهر تهران
    علی عزیزی 1394
  27. بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت آموزش زبان انگلیسی در شرکت صنایع نفت
    آرزو نوروزپور ابیازنی 1393
  28. عوامل موثر بر تقاضای اجتماعی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
    مصطفی سروش 1393
  29. شناسایی سبک های یادگیری و تدریس مدرسین و میزان شباهت آن با سبک یادگیری طلاب دوره عالی حوزه های علمیه خواهران شهر تهران
    اکرم حمیدی نصرآباد 1393
  30. بررسی وضعیت بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی ،آزادو پیام نور استان اردبیل
    مهناز احمدی شاعرلر 1392
  31. بررسی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تایباد براساس مدل سروکوال از دیدگاه دانشجویان
    داود توسلی 1392
  32. ارزشیابی برنامه درسی هدیه های آسمانی دوره ششم ابتدایی استان قزوین از دیدگاه معلمان
    فاطمه رجب پورسواری 1392
  33. آسیب شناسی تحصیل همزمان از دیدگاه اساتید و دانشجویان دو رشته ای
    طاهره افشاری 1392
  34. بررسی اثربخشی رشته کارآفرینی در ایجاد صلاحیت های اشتغال از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های تهران و شهید بهشتی در سال تحصیلی 92-91
    ربابه صنعتی 1392
  35. اثربخشی ارزشیابی توصیفی از دیدگاه والدین دانش آموزان و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان بابلسر در سال تحصیلی91-90
    صدیقه کاظم پور 1392
  36. ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید بر مبنای مدل تعالی سازمانی efqm
    محمد خادمی کله لو 1392
  37. بررسی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت (دورکاری) وزارت امور اقتصادی و دارایی شهر تهران
    مریم عبدالوند 1391
  38. نیازسنجی آموزشی قضات شهر بوشهر با استفاده از ابزار استاندارد مهارت(مدل شایستگی)
    انسیه بحرینی 1391
  39. بررسی اثربخشی دوره های آموزشی الکترونیکی مبارزه با پولشوئی کارکنان بانک انصار شهر تهران براساس الگوی رودریک سیمز
    زینب وزیری 1391
  40. بررسی میزان تناسب محتوای کتاب تاریخ ایران و جهان سال سوم دبیرستان با معیارهای انتخاب و سازندگی محتوا از دیدگاه دبیران درس تاریخ(برحسب جنسیت ، رشته تحصیلی و سابقه خدمت) و دانش آموزان دختر وپسر شهرستان تویسرکان در سال تحصیلی91-90
    زینب یوسفی 1391
  41. بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دبیرستانهای دولتی شهر یزد از ویژگی های شهروند جهانی
    اعظم طالبی چاهوکی 1391
  42. بررسی تناسب محتوای کتب فارسی دره ابتدایی ویژه کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر با توانایی ذهنی آنان از دیدگاه معلمان ( پنج پایه) شهر زنجان سال90-89
    فاطمه بهرامی 1391
  43. بررسی کیفیت رشته روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی تهران بر اساس مدل های Kano وQFD
    خلیل زندی گمه دره 1390
  44. ارزیابی درونی گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان
    معصومه پیشدادیان 1390
  45. بررسی برنامه درسی انشا از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع راهنمایی تحصیلی در سال 90-89
    نرگس ولایتی 1390
  46. بررسی تفکر انتقادی و رابطه آن با فرایند تصمیم گیری دانشجو معلمان دانشکده های علوم انسانی،فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه شهید رجایی
    ابوذر حسام پور 1390
  47. آسیب شناسی برنامه درسی هنر از نظر معلمان مدارس ابتدایی شهرستان نور
    لیلا لطفی 1390
  48. رابطه سبک های یادگیری و خودکارآمدی در دانشجویان دوره کارشناسی گروه های تحصیلی ( علوم انسانی،فنی _مهندسی وعلوم پایه) دانشگاه شهید بهشتی
    معصومه غیبی 1389
  49. بررسی نقش شیوه تدریس معلمان در رابطه با شکل گیری نگرش علمی در دانش آموزان مدارس دخترانه در مناطق چهارگانه شهر تهران در سال تحصیلی 89-88
    فرشیده فتحی هفشجانی 1389
  50. آسیب شناسی و اثربخشی رشته های میان رشته ای علوم انسانی از دیدگاه دانشجویان ارشد دانشگاه های تربیت مدرس و الزهرا
    سمیه امیری 1389
  51. بررسی نظرات معلمان مدارس دولتی ابتدایی دخترانه شهر تهران در مورد حذف معلمان راهنما در سال تحصیلی 89-88
    عطیه ستوده حقیقی فرد 1389
  52. بررسی شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه لرستان
    مسعود ندری 1389
  53. نیاز سنجی آموزشی مربیان پیش از دبستان شهر اراک از دیدگاه خودشان در سال تحصیلی 88-87
    مریم رحمتی 1389
  54. بررسی چگونگی اجرای روشهای تدریس پیش بینی شده در راهنمای تدریس علوم پایه سوم دبستان و نظرات معلمان این پایه در مدارس دخترانه دولتی شهر گرگان پیرامون آن در سال تحصیلی 86 - 1385
    راضیه محمدی 1386
  55. بررسی برنامه های درسی پیش دبستانی در سازمان بهزیستی شهر تهران بر اساس برنامه ونیتاکول سال 1384
    طلوع کریمی 1385