Faculty Profile

مهین ناز میردهقان فراشاه

دانشیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/01/29

مهین ناز میردهقان فراشاه

ادبیات و علوم انسانی / زبان‌شناسی

Theses Faculty

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. آموزش متون روایی براساس رویکرد مبتنی بر زبان به زبان آموزان غیرفارسی زبان سطح پیشرفته
    مهسا کرامتی دولت سرا 1401
  2. تولید و ارزیابی محتوای اپلیکیشن اموزش زبان فارسی برای کودکان غیرفارسی زبان در سطح فرومیانی
    شیما تبرک 1401
  3. گزینش محتوای اپلیکیشن آموزش زبان فارسی برای چینی زبانان فارسی آموز در سطح فرا میانی
    پارسا پرداختی 1401
  4. گزینش محتوای نرم افزار برنامه ی آموزشی برای چینی زبانان فارسی آموز در سطح فرومیانی
    محدثه پهلوان 1401
  5. تولید و ارزیابی محتوای اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان غیرفارسی زبان در سطح فروپایه
    پروا داودی 1400
  6. تولید و ارزیابی محتوای اپلیکیشن آموزش زبان فارسی به کودکان غیرفارسی زبان در سطح پیش فروپایه
    رضوانه نجفی فر 1400
  7. تدوین و ارزیابی نمونه درس نامه های جامع آموزش زبان فارسی به چینی زبانان در سطح فرو میانی همراه با شیوه تدریس و تکالیف فوق برنامه
    فاطمه سادات بحرینی 1399
  8. تدوین و ارزیابی نمونه درسنامه های جامع آموزش زبان فارسی به کودکان غیر فارسی زبان (رده سنی 7 تا12سال) در سطح فروپایه همراه با شیوه تدریس و تکالیف فوق برنامه
    میرسعید باقرموسوی 1399
  9. تدوین و ارزیابی نمونه درس نامه های جامع برای آموزش زبان فارسی به کودکان غیرفارسی زبان) رده سنی 7 تا 12 سال(در سطح فراپایه همراه با شیوه تدریس و تکالیف فوق برنامه
    زهرا بناکار 1399
  10. تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع برای آموزش زبان فارسی به کودکان نسل سوم ایرانی مقیم خارج از کشور (سطح میانی)
    مریم توداری حسن کیاده 1398
  11. تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای کتاب درس پرفا 3 (سطح پیشرفته)
    معصومه گلپایگانی 1398
  12. تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای کتاب درس پرفا 2 (سطح میانی)
    سارا نعمتی 1398
  13. ارزیابی نرم افزاهای آموزش زبان های خارجی و طراحی اولیه اپلیکیشن آموزش واژگان زبان فارسی "پرفا 1 سطح پایه" به غیر فارسی زبانان بزرگسال
    رحمان امیدی 1398
  14. تهیه و تدوین متون فیلم آموزشی برای کتاب درس پرفا 1 (سطح پایه)
    الهه اسحاقی 1397
  15. ارزیابی برنامه آموزشی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه شهید بهشتی
    معصومه خواجوندثانی 1397
  16. تهیه و تدوین متون کمک آموزشی خواندن برای دانشجویان غیر فارسی زبان رشته زبان و ادبیات فارسی باتکیه برمهارت درک مطلب برپایه رویکرد شناختی
    محمدمهدی پارساکیا 1397
  17. تهیه درسنامه آموزش زبان فارسی بارویکرد تکلیف - محور برای کودکان ایرانی مقیم خارج مطالعه موردی مدارس کشور سوئد
    مهسا اختیارزاده 1397
  18. تبیین آموزش زبان فارسی به چینی زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی
    مرضیه دهقانی 1397
  19. طراحی چهارجوب آزمون بسندگی مهارت شنیداری برای غیرفارسی زبانان
    مهتاب امیدی 1396
  20. طراحی چهارچوب آزمون بسندگی مهارت نوشتاری و گفتاری برای غیر فارسی زبانان
    مهشید ولیئی 1396
  21. تدوین درسنامه رشته حسابداری ویژه فارسی آموزان غیرایرانی بارویکرد محتوامحوربرای اهداف دانشگاهی درسطح پیشرفته
    فرشته یاحقی 1396
  22. تدوین درسنامه رشته مدیریت ویژه فارسی آموزان غیرایرانی بارویکردمحتوامحور برای اهداف دانشگاهی درسطح پیشرفته
    میترا برومند 1396
  23. طراحی چهارچوب آزمون بسندگی مهارت خوانداری برای غیر فارسی زبانان
    هانیه بهرامی 1396
  24. تهیه و تدوین درسنامه ی جامع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برمبنای چهارچوب فراگیر مرجع درسطح متوسط
    مهرنوش ملائیان 1395
  25. بررسی روابط مفهومی در اجزای ترکیبات عطفی فارسی
    زینب علی بخشی 1395
  26. کاربرد استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
    زهرا اسدی 1395
  27. تحلیل مقابله ای آهنگ کلام وتکیه در زبان های فارسی وترکی در چهارچوب نظریه ی بهینگی
    منیژه دارائی داریان 1395
  28. تهیه و تدوین درسنامه ی جامع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برمبنای چهارچوب فراگیر مرجع در سطح پایه
    سیمین کریم زاده 1395
  29. تهیه و و تدوین درسنامه ی جامع آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برمبنای چهارچوب فراگیر مرجع در سطح پیشرفته
    زهراء حاجی باقری 1395
  30. بررسی جایگاه زبان فارسی عامیانه اینترنتی در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
    مسعود صیدی 1394
  31. طراحی محتوی واژگانی چهارچوب مرجع برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان سطح پایه میانی و پیشرفته
    زینب منتظری راد 1393
  32. طراحی محتوای دستوری چهارچوب مرجع برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در سطوح پایه ، میانی و پیشرفته
    فرشته باقری 1393
  33. طراحی محتوی کارکردی چهارچوب مرجع برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در سطوح پایه میانی و پیشرفته
    سمیرا ساعدی 1393
  34. بررسی استعاره در گفتار والدین کودکان مبتلا به اتیسم از دیدگاه شناختی
    الناز اسدی بالسین 1393
  35. تبیین آموزش زبان فارسی به قرقیز زبانان در چهارچوب فراگیر معیار اروپا درسطح مبتدی A2
    النورا نوسوبالیوا 1393
  36. تاثیر اضطراب در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم باتوجه به نقش واسطه ای هوش شناختی و هوش معنوی
    مهدیه قناعت 1392
  37. تاثیر الگوهای آوایی زبان مادری و نو شکل گیری حفره دهان ( استخوان های فک و دندان ها )
    سمیرا اردشیری باوندپور 1392
  38. تحلیل نحوه آموزش فرهنگ و بازنمایی آن در برگزیده کتاب های آزفااز منظر نشانه شناسی فرهنگی
    حمید آقائی جشوقانی 1392
  39. تحلیل پیکره بنیاد واژگان سیاسی هم معنا از منظر با همآیی
    غزاله مبینی 1392
  40. حافظه کاری و سوگیری توجه به واژگان فارسی و چینی در فارسی آموزان چینی زبان
    گلناز گنجیان 1392
  41. بررسی استعاره در کتاب فرهنگ مدیریت کسب و کار ( تجارت ) از دیدگاه زبان شناسی شناختی
    سیروس عابدینی 1392
  42. بررسی مقابله ای اشتقاق و تصریف در فارسی و لکی نورآبادی با هدف آموزش زبان فارسی به لک زبانان با رویکرد ارتباطی در پایه سوم راهنمایی
    حمزه میری 1392
  43. توصیف فرآیندهای واجی گویش لکی دلفان : با رویکرد بهینگی
    فرزانه حیدری 1392
  44. بررسی اشکالات تکیه در زبان انگلیسی به عنوان زبان بینابینی در زبان آموزان فارسی زبان ازدیدگاه بهینگی
    روح الله ملائی 1392
  45. گفتمان قدرت در قرآن کریم
    رقیه رحمانی پور 1391
  46. بررسی زبانشناختی - اجتماعی کاربرد دشواژه در گفتار زنان و مردان شهرستان شوشتر
    اکرم میرزائی 1391
  47. تدوین آزمون پیشرفت تحصیلی دردرس زبان فارسی در پایه اول دبیرستان براساس تجزیه و تحلیل اصول آزمون سازی
    معصومه مقدادیان 1391
  48. خواندن و درک مطلب در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان رشته علوم اسلامی درسطح متوسط با تمرکز بررویکردتکلیف محوردرسطح متوسط به بالا
    طاهره عبداللهی پارسا 1391
  49. بررسی مقابله ای نظام های گروه فعلی و اسمی در زبان های لاری و فارسی باهدف آموزش زبان فارسی به لاری زبانان در سطح مبتدی برمبنای رویکرد تکلیف محور
    محمد اورنگ 1391
  50. بررسی و تحلیل نظام حالت درگویش و فسی درچهارچوب نظریه بهینگی
    سعیدرضا یوسفی 1391
  51. بررسی ساخت واژی گویش خلجی در چهارچوب بهینگی
    محبوبه هاشمی 1391
  52. تهیه و تدوین دروس برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در سطح پیشرفته برای رشته پزشکی با رویکرد همزمان مهارت ها
    پریا اکبرشاه جوقی 1390
  53. تحلیل نظام ارجاعی در قرآن کریم برمبنای چارچوب تلفیقی از بهینگی و مرکزیت
    حسین بازوبندی 1390
  54. تحلیل خطاهادر کاربرد با همایی های واژگانی در نوشتارعرب زبانان فارسی آموز
    فاطمه شکوهی 1390
  55. آموزش اصطلاحات زبان فارسی به غیر فارسی زبانان سطح متوسط برپایه ی روش ارتباطی
    فرانک کیانفر 1390
  56. آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به شیوه تلفیقی رایانه - مبنا و کلاس مبنا براساس رویکرد آموزش همزمان مهارتها
    اعظم جورقانی 1390
  57. آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان درسطح A1 در چهارچوب فراگیرمعیار
    مجتبی زندی 1390
  58. مقایسه عملکرد نوجوانان یک زبانه بانوجوانان دوزبانه دردرک ضرب المثل های فارسی برپایه مدل اقناع محدودیت
    ایلناز داودی اچاچلوئی 1390
  59. بررسی رده شناختی آرایش جمله و توالی واژگانی در گویش آتنی ساروی در چارچوب نظریه بهینگی
    خدیجه مهمان چیان ساروی 1389
  60. تجزیه وتحلیل خطاهای نوشتاری فارسی آموزان آلمانی زبان سطح مقدماتی
    احمد احمدوند 1389